י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מהרוצחים הגדולים מאז השואה"

בתום 14 שנות רציחות: הניאו-נאצי הורשע

בית משפט גרמני הרשיע רוצח ניאו נאצי במדינה בעשרה מקרי רצח, אותם ביצע במשך ארבע עשרה שנים של הריגות. יהודי המדינה בירכו על ההרשעה, בעודם מזהירים כי המאבק באנטישמיות רחוק מסיומו

ניאו נאצים. תמונת אילוסטרציה
ניאו נאצים. תמונת אילוסטרציה צילום: רויטרס

מחבל ניאו-נאצי הורשע בעשרה מקרי רצח. המחבל הנאצי רצח תשעה מהגרים ושוטר אחד, כאשר משפטו מוגדר כ"אחד המשפטים הגדולים ביותר בגרמניה שלאחר מחמת העולם השניה".

כלי תקשורת בגרמניה מדווחים, כי המחבל הנאצי היה אחד הרוצחים הגדולים בגרמניה, וכי קיבל מאסר עולם ללא אפשרות של חנינה או סיכוי להמתקת עונשו.

מנהיגים יהודים בגרמניה בירכו על פסק הדין היום (רביעי), אך הזהירו כי המאבק בקיצוניות הימין בגרמניה רחוק מלהסתיים.

"הממשלה הפדרלית חייבת להתייחס ברצינות רבה לאיום הניאו-נאצי", אמר הרב יוסף שוסטר, ראש המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה, בהצהרה בעקבות גזר דינו של הרוצח הנאצי.

הרוצח ביאטה סצ'אפי, בן 43, הוא היחיד שנותר בחיים מהמחתרת הלאומית הסוציאליסטית, NSU, ונמצא אשם ב-10 סעיפים של רצח וכאמור נידון למאסר עולם.

את הרציחות ביצע במהלך 14 שנים של מסע פשעים אלימים, שפסק בסוף שנת 2011. ארבעה תומכי הארגון הנאצי קיבלו עונשי מאסר פחותים יותר, מאחר ולא רצחו בפועל.

בהצהרת הרב שוסטר נאמר: "אנחנו מברכים על פסק הדין כסימן נגד הקיצוניות הימנית, ואנחנו מזדהים עם המשפחות של עשרת קורבנות הרצח".

פרקליטתו של הרוצח אמרה כי תערער על פסק הדין.

הרב שוסטר הזהיר גם כי מפלגת הימין החדשה: "אלטרנטיבה לגרמניה", שנכנסה לראשונה לבונדסטאג בשנה שעברה, לאחר שזכתה בכמה מושבים בפרלמנט במדינה, מסוכנת בשל הקיצוניות שלה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד