י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"האדמו"רים ביקשו" > תיעוד

הכירו: הרבי החדש מברדיטשוב - בגבעת זאב

עולם החסידות התבשר בימים האחרונים על הכתרתו לאדמו"ר של הרב אהרן בוימל, המתגורר בגבעת זאב, לאדמו"ר החדש מברדיטשוב. הרבי החדש מספר ל'בחדרי' כי פעל בעצתם של לפחות שלושה מגדולי האדמו"רים. לרגל ההכתרה, אנו מגישים תיעוד מהשמחה האחרונה במעונו של האדמו"ר החדש

הכירו: הרבי החדש מברדיטשוב - בגבעת זאב

הרב אהרן בוימל, דמות ירושלמית מוכרת, המתגורר כיום בגבעת זאב, הוכתר לאדמו"ר בימים האחרונים. עדות לכך היה ניתן לראות במודעה שפרסם הרבי החדש אמש (שלישי) בעיתון 'המבשר', שם נכתב כי שמחת הברית לבן האדמו"ר מברדיטשוב תתקיים ביום שלישי, בבית הכנסת ברדיטשוב בביתר.

השמחה במשפחתו של הרבי החדש הייתה כפולה ומכופלת, שכן כמה שעות לפני לידת בנו העשירי, נולד נכדו הראשון, בן לבנו הזמר נחמן בוימל, באותו בית חולים - והשמחה רבתה.

הרבי החדש, בן 40, פתח לפני חמש שנים בית כנסת בשם ברדיטשוב בגבעת זאב. בתי כנסת בשם דומה נפתחו בשנים האחרונות, כאשר אין קשר בין עיר לעיר, אבל יש קשרי ידידות, כאשר אל אף שזו לא חסידות אחת - כולם מכוונים את ליבם לרבי לוי יצחק מברדיטשוב.

הרבי החדש מספר ל'בחדרי חרדים' כי מספר אדמו"רים, בהם הרבי מאמשינוב והרבי מרחמסטריווקא, ביקשו שיכהן כאדמו"ר, "לאחר שאני כבר מנהיג בית כנסת".

לדברי הרבי, האדמו"ר מלעלוב-ניקלשבורג אמר לו שלא להשתמש בכינוי הרב מברדיטשוב, אלא האדמו"ר מברדיטשוב, בהסבירו שאחרי הרב של ברדיטשוב לא נקרא רב אלא רק אדמו"ר.

שמחת הברית נערכה בביתר, מאחר שבבית הכנסת של החסידות בגבעת זאב אין מניינים כל השבוע, רק בשבת. וכך, גם השמחה עצמה נערכה בביתר.

הרבי החדש מספר כי הדבר החל להתגלגל, כאשר אחד האדמו"רים הגדולים אף התקשר אליו שיזכיר את שמו בשעת הברית, באומרו "ואני ישלם לך בישועה אם תזכיר אותי בשמחת הברית".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד