י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הצבא לא מתחשב בנו"

החיילות הוכנסו לישון לצד החיילים הדתיים

חיילים דתיים נאלצו לישון לצד חיילות שצורפו לפלוגתם - בניגוד לאמונתם הדתית • "לא התגייסנו ליחידה מעורבת, הצבא לא מתחשב בנו"

החיילות הוכנסו לישון לצד החיילים הדתיים
חיילי שריון דתיים צילום: דובר צה"ל

בניגוד לאמונתם: חיילים דתיים, נאלצו לישון ליד חיילות שצורפו אליהם לפלוגה. כך פרסם לראשונה צחי דבוש, הכתב הצבאי של גלי צה"ל.

לוחמים דתיים בחיל השריון, פנו לאחרונה למפקדיהם, והתלוננו על כך שלפלוגתם צורפו חימושניקיות. צירופן של החיילות, גרם לכך שהדתיים נאלצו לישון לצד הבנות.

בימים האחרונים, אף הופצה ברשת, לאחר פרסום בקבוצת 'צו אחד' בפייסבוק, תמונה של חיילות ישנות לצד חייל. אולם למרות בקשת החיילים, כך דיווח דבוש, לא נמצא עבורם פתרון הולם.

"התגייסנו לשריון ולא ליחידה מעורבת, כדי להימנע משירות קרבי עם נשים שנוגד את אמונתו הדתית - אך הצבא לא מתחשב בנו", כך אחד החיילים לגלי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי צוות החימוש הפלוגתי בשריון מורכב מחיילות וחיילים שאחראים על נושאי חימוש וכשירות הטנקים בכדי שלוחמי השריון יעמדו במשימתם המבצעית.

בתגובה נטען כי: "צה"ל רואה חשיבות גבוהה ומשקיע מאמצים רבים בכדי לקיים סביבת שירות המאפשרת לכלל החיילים לשרת ולתרום תוך שמירה על אורח חייהם בהתאם לפקודת השירות המשותף, בין היתר באמצעות שיחות מפקדים בנושאים אלו באופן רציף".

יחד עם זאת, בעקבות התמונה שהופצה ברשת, הדגישו בצה"ל כי "חייל השומר על אורח חיים דתי, רשאי לבקש להימנע מפעילות מעורבת". באשר לתמונה, נמסר כי "המקרה מוכר ומצוי בטיפול המפקדים".

חיילים דתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד