ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לייבל'ה בליל שישי

ראש העיר שהתעלף במלון וידו נחתכה

ראש העיר שחבש כאפיה ורכב על חמור בירדן, ה"כל יכול" של דגל שהצליח לחדור לנושאת המסוקים הצרפתית, ואמן הקלידים ששיתף את עוקביו בקשיי ההירדמות בקאנטרי • כל הרכילות הלוהטת של המגזר החרדי 

ראש העיר שהתעלף במלון וידו נחתכה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בשלושת השבועות, מתכסים פניו העליזים-תמיד של לייבל'ה, בדוק של עצב. לייבל'ה איננו יודע אם זה מפני שהוא זוכה להיות מהמתאבלים על ירושלים - או שמא עדיין לא זכה להגיע לידי כך והחוסר בשמחות ואירועים הוא זה שגורם לו להיות פחות עולץ מכל ימות השנה, אולם כך או כך, בימים אלו, ובפרט ב"ניין טעג" - שאם לא נזכה ולא ייבנה בית המקדש עד אז - כבר יחלו ברגעים בהם תקראו את המדור הזה, מתכנס לייבל'ה בתוך עצמו לימים של חשבון הנפש.

אך בכל זאת, פרנסה זו פרנסה, ובאווירה של אבלות יוצא לייבל'ה לעבודתו ומביא עבור הקוראים הנאמנים את הרשמים מה"דאטש'עס" השונים ברחבי תבל, הן של האדמו"רים והן של אישי הציבור.

ראשית, פותח לייבל'ה בנופש השנתי של ראש עיריית בני ברק חנוך-אדום לבן-זייברט, שעל פי מדד קבוצת ה'בני ברקים', מתחילת הקדנציה בילה בחו"ל מעל חמישים פעם וזאת עפ"י ההערכות הממעיטות. הבני ברקים אומרים כי איש הציבור היחיד שמתחרה עמו, הוא חה"כ יאיר לפיד. אך בכל זאת, אינו דומה שאר הנסיעות של הראיס בכל השנה לחופשה השנתית.

בשבוע שעבר, זייברט יחד עם הרל"ש ישראל דרנגר, האיש החזק שלמה קופולוביץ ויעקב רוזן, המריאו לשוויץ. שם, במלון פאלס שבעיירה וילאר, התפנקה החבורה במיטב המאכלים והשתייה החריפה.

אלא שכטוב ליבו, ראש העיר, שבשוויץ אינו נוהג ואינו חונה באדום לבן, שתה קצת יותר מהרגלו, והתעלף מכמות השתיה. תוך כדי אף נחתך בידו ונזקק לטיפול רפואי של כמה תפרים, שנערך אל מול עינהם המשתאות של אורחי המלון, שסיפור התעלפותו של ראש העיר הפך אצלם לשיחת היום.

אך הסיפור לא עצר את ראש העיר הנופש. לאחר התפילה נראה זייברט בתיעוד וידאו מיוחד כשהוא מחלק שתיה חריפה לאורחים אך לא מבטיח שיבטל את הדוחו"ת לתושבים. אחרי השהות הארוכה של זייברט בעיירה השוויצרית, תושבי בני ברק מקווים שזו תחתום על ברית ערים תאומות עם עיר התורה והחסידות.

וכיצד ידע לייבל'ה שזייברט בחופש. הוא הגיע לבניין העירייה ברחוב ירושלים, שם ראה את לשכת ראש העיר כשהיא מצויה באפלה מוחלטת. רק תמונת הרבי מגור מאירה כשמש בצהריים.

לייבל'ה תר אחרי נפש חיה, עד שמצא אור בקצה המנהרה, כשראה את העוזר יוסי צימט שנשאר לעזור בחום הלוהט, כשהוא מעניק עזרה למשב"ק הרבי ממודז'יץ.

ומבני ברק, נסע לייבל'ה למשכן הכנסת שבירושלים, שם, במסגרת חגיגות המונדיאל ותליית הדגלים, חגגו לאיש והאגדה דודי זלץ, שבטוב הלב שלו הצליח להביס את יצחק רביץ, היו"ר של דגל התורה בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה. במשך ארבע וחצי שנים בעבודת שטח מדהימה, הצליח האיש והחיוך הכובש לכבוש את ראשות הסיעה בעיר. בעקבות הניצחון, זלץ יסיים את תפקידו כרל"שו המסור של חבר הכנסת יעקב אשר, דבר שיקשה עד מאוד על הבולדוזר של 'דגל'.

קודם לכן, בחגיגה בביתר, הגיעו כל המי ומי לחגוג עם דודי. לייבל'ה ראה מלא חברים ותיקים וחדשים, שהגיעו לאחל מזל טוב על התפקיד החדש.

בהמשך ראה לייבל'ה את ראש מועצת רכסים איצו רייך, שניהל את הבחירות יחד עם מאייש הקלפיות של 'דגל', צביקי לוי. השניים, שהיו במתח מהתוצאות, החליטו להסב לארוחת ערב מאוחרת בעיר, לאחר שבערי מגוריהם רכסים וגם במודיעין עילית הכל כבר סגור.

ובחזרה לכנסת. במזנון עם הדגלים, ראה לייבל'ה את עורך 'משפחה' יוסי אליטוב עם השר נפתלי בנט שעמד בדיוק מתחת לדגל איראני. אליטוב, שיחתן את בנו ביום חמישי שאחרי תשעה באב, נצפה מזמין את השרים שרשמו ביומן את החתונה הגדולה. לייבל'ה קיבל גם שיחת טלפון מההפקה, גם הזמנה גדולה והדורה, וגם הודעת סמס. ככה זה שיש שיבושי דואר.

בקומת הממשלה ראה לייבל'ה את יהודה מנדלוביץ של מקלב, כשהוא לא מפסיק לתדרך את אדמקר מוואלה! על כל מה שקורה בוועדת הגיוס.

בהמשך ראה לייבל'ה את שניאור רוזן, היועץ של סגן השר פרוש ב"שיחת מסדרון צפופה" עם מוטי בבציק. כך, גם אם ליצמן יתפטר - הוא יישאר תמיד האיש החזק במשרד הבריאות.

בהמשך ראה לייבל'ה את שלום קולדצקי ונני גרוסבוים, הפעילים של דייטש ב'דגל התורה', כשהם באים להסביר לשלומי פולק עד כמה זה נכון ל'דגל' לתמוך מהר בדייטש, לפני שיאחרו את הרכבת.

ומי שניצח מול כל הסיכויים השבוע, היה דובר הרבנות הראשית עורך הדין קובי אלתר שנבחר פה אחד ליו"ר ועד העובדים של הרבנות הראשית. יודעי דבר מספרים כי למהלך חברו כל המי ומי, כשבסיומו ניצח אלתר כנגד כל הסיכויים. את ועד העובדות - טשטשנו.

בהמשך הגיע אלתר לחגוג בכנס רבני השכונות, שם פגש את עורך 'בקהילה' שלמה קוק, שגם בשלושת השבועות לא מוותר על הנחיית אירועים בלתי פוסקת.

ולאחר שאירס את בתו, נסע מוישה אבוטבול למסע הקוידש בעבר הירדן אצל אהרן הכהן. הוא חבש כאפייה לראשו והיה נראה ממש כאחד המועמדים בכפר קאסם.

לייבל'ה לא יכול בלי הנופשים באירופה. באוסטריה ראה לייבל'ה את איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים בנופש של אברמי פלדמן. לייבל'ה שהמשיך לעקוב אחר הנופשים, הבחין שרוזנבוים, בשונה מהמון נופשים, בחר להגיע עם השטריימל ההדור, ולא לשנות את הלבוש השבתי אף בחופש! לייבלה מאחל לו חופשה נעימה.

ולאחר שבשבוע שעבר הבאנו את ההבדלה של המשב"ק המיתולוגי מסאטמר, ר' משה גאבע הזאלויני, כשמי שאחז את נר ההבדלה היה חסיד סאטמר אהרויני. השבוע בשבת השניה של הנופש של המשב"ק, מי שאחז נר ההבדלה היה העסקן של חסידות תולדות אהרן נתן וולס, שגם הגיע לחופשה קצרה ממאה שערים.

וכך זה נראה כשהצלם המקצועי בחופש. הצלם יהושע פרוכטר נלכד ברשת המצלמה של לייב'לה בעת שתיעד גבולות אוסטריה שווייץ, בתקווה למצוא את מורו ורבו בנאות דשא.

והיה גם ריקוד השוואנצנעס על פסגת ההרים המלאים בשלג... כשקבוצת מטיילים נפגשה עם פרוכטר לצילום משותף, וחבריה כמובן לא ויתרו על תמונה. התיעוד הגיע ללייבל'ה שמשתף את הקוראים הנאמנים.

לייבל'ה לא אוהב להציץ לסטטוסים אישים של אישי ציבור, אבל כשאמן הקלידים הבנש"ק מאיר אדלר לא נרדם בקאנטרי ומעלה את הסטטוס שלפניכם, מי אנחנו שלא נעזור לו להירדם! או אולי מחשבתו נמצאת בהרי אנגליה ששם חשקה נפשו להיות? בא נקווה שעד שזה עלה ללייבל'ה - כבר נרדם המוזיקאי הוותיק, שינה ערבה.

ואפרופו מאיר אדלר, הוא נראה השבוע בבורו פארק באולם סקווירא משוחח עם חיים מאיר מרקוביץ נציג השוואנצונים בניו יורק, יחד עם הנגיד ר' אביגדור ברקוביץ שטרם נסע להצטלם עם הרבי מתולדות אברהם יצחק בשוויץ.

ועוד צלם - אברומי ברגר השוהה בקאנטרי בהרים, נצפה מכוון את אב"ד היבנוב בנאות דשא, כמובן שגם את זה המצלמה תיעדה.

ובזמן שגדולי האדמו"רים ממלאים בימים אלו את סמטאות חלדודנא, בקש לייבל'ה לקפוץ לעיר ורנה שבבולגריה, וזאת כדי להצטופף בצילו של השליח החב"די יוסף הלפרין, בנו של מחזיק תיק הרווחה בירושלים יעקב הלפרין.

ומטבע הלשון הטרנדי "חלדודנא" שטבע משה ויסברג, כתב בחצרות של 'בחדרי', הפיק השף משה גולדיס מבית ישראל "קישקע חלדודנא". היום הוא הציג לראשונה במסעדה את התבשיל הממותג, וזה נחטף כמו האוויר בחלדודנא.

לאחר שלייבל'ה ופמלייתו סעדו סעודה דשנה מעשי ידי אומן, נרשם רגע יוצא דופן שבמרכזו נקטפה תאנה מבושלת מהעץ השוכן בחצר בית הכנסת. לאחר בדיקת שתי וערב שאין בה כל חשש תולעים, לייבל'ה בירך בקול רם ברכת 'שהחיינו וקיימנו' ונזדעזעה כל ארץ בולגריה.

יודעי דבר מספרים, כי ברכתו של לייבל'ה הגיעה עד חלדודנא הרחוקה, ותיקון גדול נעשה לאותה תאנה שנקטפה ונאכלה בפיו של לייבל'ה. כדי לזכות את הרבים, לייבל'ה מפרסם עושי מצווה ותיעוד מהרגע הגדול.

והרבי מסאטמר עצמו יצא השבוע לקברי צדיקים באירופה. בעיירה נירדהאז, שם קבורה סבתו, מבקש הרבי לשקם את בית העלמין. מי שנרתם לשם כך היה חסיד בעלזא בשם פנחס פרבר המתקרא "פנחס אונגרישער" שתרגם את הדברים בין הרבי לראש העיר המקומי. אז מי אמר שאין שלום בין סאטמר לבעלזא?

ואפרופו בעלזא, העסקן ראובן ברייש המנכ"ל של בעלזא בבני ברק נצפה עושה ב"נאות דשא", ביחד עם הרבי מתולדות אברהם יצחק בדאבוס בשוויץ, לאחר שהעסקן ברוך הימל סיים את הסיבוב.

ובמסע של סאטמר נצפה גם הנגיד הצעיר אברמי זופניק, כשהוא מעתיר בתפילה אצל ר' ישעיה מקרעסטיר זופניק. זופניק התפלל למען יוכל למצוא סיומי מסכת לתשעת הימים בכדי שיוכל לאכול בשר.

ומי שנצפה כשהוא מחליף קולקציה, הוא מת'ס קורמן, האיש שלא מפסיק לנוע על ציר דינוב ישראל. הפעם הוא נסע לארה"ב יחד עם מורו ורבו רבי פנחס פאמפ מבני יששכר דינוב. מת'ס הגיע לתפוח הגדול כחסיד לכל דבר, כשהוא מגודל זקן ולבש קאפטן כראשון החסידים.

ואפרופו פאמפ, הוא נראה בנאות דשא עם מי שמכונה ה"ראש ישיבה" דוד פאיירסטון. השניים נצפו לומדים בחיק הטבע.

ובחזרה לארץ, לייבל'ה חושף כי דרמה של ממש התרחשה בעת שנושאת המסוקים של צרפת באה לארץ לערוך תרגיל צבאי עם חיל הים הישראלי. מי שנצפה במקום, היה אליהו ארנד רל"ש מנחם שפירא והכל יכול בדגל התורה וביתד נאמן, כשהוא מסייר בתוככי ספינת המלחמה הענקית יחד עם פרלמנטרים צרפתיים ובכירי חיל הים הצרפתי. לייבל'ה לא הבין עד לרגע זה כיצד קיבל את האישור של סיווג הביטחוני ששום אזרח ישראלי אינו רשאי לו. לייבל'ה הצליח להשיג תיעוד של ארנד עם בכיר בחיל הים הצרפתי שיצא דווקא בקבוצה פנימית של דגל התורה וזאת למרות האיסור לצלם במקום המסווג.

לייבל'ה לא ויתר גם על יריד הספרים של עיתון 'המבשר', לשם הגיע וראה את סגן השר פרוש, כשאחרי עשר שנים רווה נחת מהעיתון שהקים בעשר אצבעות. לצדו כמובן היו המנכ"ל משה פרוש ומנדי שוורץ מביתר.

ולייבל'ה גם הלך להצטנן בבריכה של 'אחיה' בפאתי חזון איש בבני ברק, שם ראה את מנכ"ל בית יוסף, חיים ביטון, מתפעל מהשוחים.

ותושב חיפה ותיק, שר האוצר משה כחלון שביקר השבוע בעיריית חיפה ללא הזקן שגידל בשלושים של אמו, לא יכול היה לוותר על עדכון על הנעשה במגזר החרדי, ופגש את איש החסד החרדי הבלתי נלאה והכמעט כל יכול של חיפה רבתית יצחק אבוביץ'. לייבל'ה בטוח שאבוביץ' לא ויתר לכחלון ואף ביקש את סיועו האישי עבור כמה פרויקטים עליהם הוא עמל בתקופה האחרונה בעיר האדומה.

פינת המזל טובים

ורגע לפני שלייבל'ה ירד לדפוס שמחה גדולה ברבנות הראשית ובמשרד הדתות הרב דודו עמר בלי האות אלף באמצע חגג את הולדת בנו השלישי למזל טוב ובשעה טובה לשמחת כל הרבנים הראשיים בארץ ובעולם, עמר בשביל חבריו האשכנזים ארגן ברית דווקא בתשעת הימים ללא צורך בסיום מסכת. 

וברכת מזל טוב לידיד המערכת שלמה וייזר עוזרו של שר התקשורת איוב קרא ומחשובי הבחורים בעולם התורה לרגל אירוסיו עם בתו של הנגיד ר' ישכר קנול.


ברכת מזל טוב לנתי נחום מנהל אגף התברואה בעיריית בני ברק לרגל אירוסי בנו. וברכה אחת גם למשפחת השווער הרב מאושר, לרגל השמחה הגדולה.

לייבלה רכילות חרדית חנוך זייברט שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד