י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכשולות חמורים בטהרת המשפחה

שערוריה: המקווה היחיד בשכונת הענק הירושלמית - סגור כבר שנתיים וחצי

מזה למעלה משנתיים שהמקווה היחיד הקיים בשכונת הירושלמית, סגור בפני המבקשים לבוא בשעריו ולטבול בו. תושבים ל'בחדרי': "סיבות פרוצדורליות זניחות מעכבות את פתיחתו מחדש. פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים אך נתקלנו באדישות". העירייה: "מקווים שבימים הקרובים המקווה ייפתח"

שערוריה: המקווה היחיד בשכונת הענק הירושלמית - סגור כבר שנתיים וחצי
אורי לנץ, פלאש 90

שערוריה • מכשולות חמורים בטהרת המשפחה: מזה למעלה משנתיים שהמקווה היחיד הקיים בשכונת קרית יובל, בה מתגוררות מאות משפחות חרדיות ואלפי משפחות דתיות ומסורתיות – סגור בפני הגברים המבקשים לבוא בשעריו ולטבול בו.

גם מקווה הנשים פעיל חלקית בלבד, מה שגורם לכך שהמקום צר מהכיל את כל הציבור שהיה בא בשעריו עד שהחל השיפוץ שהביא לסאגה המדוברת. הדבר חמור שבעתיים לנוכח העובדה שמדובר בציבור גדול של משפחות מסורתיות, שכבר ככה גבוליות בהקפדה על כל נושא טהרת המשפחה, וברגע בו יש קושי ותורים ארוכים במקווה בשכונה, יש לא מעט שיוותרו על הטבילה, והדבר גורם למכשולות חמורים בטהרת המשפחה.

כאמור, מקווה הגברים סגור לגמרי מזה כשנתיים וחצי ומקווה הנשים פתוח באופן חלקי ומצומצם בלבד, זאת למרות שהשיפוץ, שהתבצע ע"י עיריית ירושלים, הסתיים זה כבר והמקווה יכול היה להיפתח מזמן כסדרו. אלא שסיבות פרוצדורליות זניחות מעכבות את פתיחת המקווה היחיד בשכונה הענקית.

התושבים המבקשים לטבול, נאלצים ללכת למקוואות בשכונות הסמוכות, כמו בית וגן וקרית מנחם. ובעירייה לא עושים את הצעדים הנדרשים שיגרמו למקווה להיפתח בקרוב.

"זו שערוריה", אומרים תושבים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "במשך כשנתיים וחצי, מאות נאלצים לכתת את רגליהם לשכונות אחרות. ולא נראה שזה עומד להיפתר בקרוב".

מה שמרתיח במיוחד", מוסיפים התושבים, "שהמקווה מוכן למעשה, ורק אישורים זניחים מעכבים את פתיחתו. פנינו פעמים רבות לכל הגורמים הרלוונטיים אך נתקלנו באדישות, ונראה כי הדבר כלל אינו נוגע להם, כל גורם זורק את האחריות על גורם אחר, והם מעכבים את פתיחת המקווה בשל עילות זניחות וחסרות חשיבות שניתן לסיים בקלות".

"לפני שהתחילו את השיפוץ הבטיחו שהמקווה ייפתח לאחר קצת יותר משנה", הם אומרים. "עברו כבר למעלה משנתיים ולפי ההתנהלות האדישה של הגורמים האחראים, לא נראה שזה עומד להיפתח בקרוב. והכל בגלל עיכובים של דברים שניתן לפתור במהירות. אם היה מדובר במקום שחשוב לעירייה, האישורים הללו כבר מזמן היו ניתנים, אך כשמדובר במקווה לאף אחד לא אכפת", הם מוסיפים.

בתגובה לפניית 'בחדרי', הגיב יצחק הנאו, מנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים, כי "המקווה עבר שיפוץ טוטאלי ונרחב הכולל הרחבה - בעלות של 7 מיליון שקל. רק לפני שבועיים הוענק אישור לטסט לאחר שהאישור נפסל בפעם הקודמת, כשחברת החשמל לא העניקה את האישור הנדרש. כעת יש לעשות עבודות נוספות. בימים האחרונים עושים שם את העבודות האחרונות, ואנחנו מקווים שבעזרת ה' בימים הקרובים נקבל טופס 4 והמקווה ייפתח".

'בחדרי חרדים' ימשיך ויעקוב.

מקווה קרית יובל שערוריה בירוקרטיה עיריית ירושלים יצחק הנאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד