י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אי הבנה איומה"

המרצה היהודי שהותקף - הוכה ע"י השוטרים הגרמנים

שוטרים בעיר בון שבמערב גרמניה, היכו בטעות מרצה יהודי לפילוסופיה לאחר שגרמני ממוצא פלסטיני תקף אותו כי הוא חובש כיפה. • המשטרה: אי הבנה איומה ונוראה"

המרצה היהודי שהותקף - הוכה ע"י השוטרים הגרמנים
צלב קרס, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שוטרים בעיר בון שבמערב גרמניה, היכו בטעות מרצה יהודי לפילוסופיה לאחר שגרמני ממוצא פלסטיני תקף אותו כי הוא חובש כיפה.

על פי הדיווח באתר Rheinische Post, היום (חמישי), גרמני ממוצא פלסטיני בן-20, תקף את איש האקדמיה הישראלי בן 50 וצעק עליו בגרמנית ובאנגלית, "אין יהודי בגרמניה".

הגרמני-פלסטיני הפיל מראשו של המרצה את הכיפה כמה פעמים, הטא נעצר ונשלח לאישפוז פסיכיאטרי.

כשהפלסטיני הבין שהמשטרה בדרך, הוא ברח מהמקום, המרצה רדף אחריו, והשוטרים הגרמנים עצרו את המרצה והיכו אותו בפניו, לאח שחשבו בטעות שהוא זה התוקף.

מפקדת משטרת בון, התנצלה וכינתה את המקרה "אי הבנה איומה ונוראה". מפקדת משטרת בון הוסיפה להודעת ההתנצלות שלה, "אנחנו בודקים איך זה קרה, אנחנו לא יודעים עדיין איך קרתה הטעות הזאת".

התקיפות נגד יהודים בגרמניה עלו בחודשים האחרונים, כשלפני שבוע הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. "הם קראו לעברי 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות" סיפר הרב.

הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. הנערים קראו לעברו 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות.

גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד