ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוק הלאום: מרגי רומז לדיל ליכוד-חרדים

דיוני הוועדה המיוחדת שדנה בחוק הלאום הסתיימו היום, לקראת הצבעה סופית במליאת הכנסת ביום שני הקרוב, עדיין לא ברור כיצד יצביעו החרדים אך ח"כ מרגי רמז כי יש דיל עם הליכוד ביחס לחוק • מזכ"ל הסוכנות היהודית זעק: "אחרי מתווה כותל וחוק הגיוס לא צריך להוסיף עוד שמן"

חוק הלאום: מרגי רומז לדיל ליכוד-חרדים
יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה המיוחדת שדנה בחודשים האחרונים בחוק הלאום סיימה היום (חמישי) את דיוני הוועדה לקראת הצבעה סופית במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

במהלך הדיונים המתמשכים, הציגו חברי הכנסת החרדים בקשות לתיקונים שרובם התקבלו, אך עדיין לא ברור כציד יצביעו החברים בסיעות החרדיות שמודים כי החוק הוא חוק מיותר שנתון לפרשנות פוגענית על הציבור החרדי מבג"ץ.

היום, במהלך הדיון השתתף מזכ"ל הסוכנות היהודית ג'וש שוורץ שפנה לחברי הוועדה ואמר כי ,"אין מחלוקת שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי. אבל התיקונים האחרונים שהוכנסו לחוק מעוררים דאגה רבה בעיקר בצפון אמריקה ואנחנו מקבלים פניות רבות".

הוא ציטט ציוץ של חה"כ סמוטריץ' שאמר שחייבים לשמוע את קולו של העם היהודי בתפוצות ואמר שאמנם הקהילה היהודית הגדולה נמצאת בישראל, אבל 85% מיהדות העולם נמצאים בצפון אמריקה. "נשיא הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה יגיע ביום ראשון לארץ במיוחד ואבקש שיינתן לו להשמיע את דבריו. התיקון הזה של הרגע האחרון אינו קטן. הוא מהדהד בעולם", אמר.

שוורץ התייחס לשינוי בחוק שהוכנס לדרישת החרדים "הקשר עם העם היהודי" ואמר: "הורדת הפעילות לעידוד הזיקה בישראל והוספת התפוצות ברגע האחרון נתפסת כדבר פטרוני, מדינת ישראל מחליטה מה טוב עבור התפוצות ובנוסף, מצד אחד אומרים תעלו לארץ ותבקרו בתגלית ומסע אך מצד שני כשאתה מגיע לארץ אתה לא מקובל פה".

שוורץ הוסיף, "האם ישראלים לא צריכים ללמוד על קהילות יהודיות? אין שום אחריות למדינת ישראל? חיילים לא צריכים לדעת מה זו יהדות התפוצות? המדינה לא צריכה להכיר בהם ולפעול למענם בתוך ישראל? אחרי מתווה הכותל, וחוק הגיור לא צריך להוסיף עוד שמן".

ביום ראשון יצביעו חברי הוועדה על הנוסח הסופי וביום שני החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת שם דרוש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת מה שמחייב את חברי הכנסת לתמוך בהצעה,

ברקע דיווחים כי קיים דיל בין החרדים הרשימה המשותפת שלא לתמוך בחוק בתמורה לחוק הגיוס, ומנגד חה"כ יעקב מרגי אמר אתמול (רביעי) בראיון למנדי וביתאן ב"כאן מורשת" כי קיים דיל עם הליכוד במטרה להעביר את חוק הגיוס.

"אנחנו נתמוך בחוק הלאום למרות שיש שם דברים שדעתנו לא נוחה, כך זה בהסכם הקואליציוני שאף אחד לא רוצה אותו, אתה מקבל את חוק הגיור שאף אחד לא רוצה אותו. אתה מקבל את מתווה הכותל בלי שאף אחד רוצה אותו אז אתה צריך לתת גם כן, וכדאי שאנחנו החרדים נדע גם לתת לפעמים", אמר מרגי.

מרגי כאמור רמז על דיל עם הליכוד, "אל מול חשש זה ושותפות קואליציונית וממשלה כזו שאומר לך ראש הממשלה זה יהרג ואל יעבור, הוא נותן לך את הכל ומעמיד את כל העולם, אני חושב שזה שיקול סביר ונכון ולמרות שאנחנו לא מתים על זה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד