י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
90 דקות

היום: המנהיגים המשפיעים על העולם ייפגשו

היום תיערך הפגישה בין טראמפ לפוטין. מפגש רשמי ראשון בין שני המנהיגים החזקים והמשפיעים בעולם בפינלנד

היום: המנהיגים המשפיעים על העולם ייפגשו
רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת אתמול (ראשון) בהלסינקי בירת פינלנד, שם יפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הפגישה הנוכחית תהיה הראשונה בין שני המנהיגים החזקים בעולם מאז הבחירות, בהן נבחר טראמפ נגד כל התחזיות, כשמתנגדי טראמפ מאשימים את הנשיא על קשרים פסולים עם רוסיה, ועל כך שרוסיה עזרה להפיץ שקרים נגד הילרי קלינטון, מה שהביא להפסדה של קלינטון, הנשיאים אמנם נפגשו כמה פעמים, אך לזמן קצר במסגרת ועידות ופסגות, שלא כללו פגישה בארבע עיניים.

על פי הדיווחים בארה"ב, אין הרבה ציפיות מהמפגש, שגריר ארה"ב במוסקבה ג'ון האנטסמן, אמר כי המפגש הוא "שיחה", ולא "פסגה".

לפני שהמריא לפינלנד אמר טראמפ כי הוא נוסע למפגש עם ציפיות לא גבוהות, טראמפ גם הפעם לא אכזב ואמר את מה שהוא הכי אוהב להגיד, "אני יודע מה אני אבקש, אני לא יודע מה יקרה".

כזכור, טראמפ התייחס במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, כשאמר כי הוא ידבר על החקירות של ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב, כשברקע הואשמו בשבוע שעבר 12 קציני מודיעין רוסיים, בעבירות פריצה למחשבים של מטה הבחירות של קלינטון במהלך המירוץ לנשיאות בשנת 2016, תומכי קלינטון טענו ועדיין טוענים, כי אנשי טראמפ הם אלו ששכרו את הרוסים כדי לגרום לקלינטון להפסיד.

סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, אמר בתגובה על האישומים נגד הרוסים, כי "אני עדכנתי את טראמפ על כתבי האישום, וכי לא נמצאו אמריקנים ששיתפו פעולה עם הרוסים". מנגד, משרד החוץ הרוסי הגיב לאישומים נגד 12 קציני המודיעין הרוסיים, וטען כי הגשת כתבי האישום נועדו לפגוע במפגש בין טראמפ לפוטין.

לפי לוח הזמנים שפרסם הבית הלבן, המפגש בין המנהיגים יימשך 90 דקות.

דונלד טראמפ ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד