י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי הביקור החשאי

"קיר פלדה": הקבינט התכנס וקיבל החלטות

הקבינט הביטחוני התכנס • על השולחן: ההתחממות בדרום ובצפון ורעידות האדמה • מיידי: חצי מיליארד שקל להגנת יישובי הצפון • נתניהו: "כשהצד השני צריך להכיר בזה שיש מולו קיר פלדה"

"קיר פלדה": הקבינט התכנס וקיבל החלטות
הקבינט המדיני ביטחוני בסיור בפיקוד העורף צילום: קובי גדעון, לע"מ

על רקע ההתחממות בצפון ובדרום ועל רקע רעידות האדמה שפקדו באחרונה את ישראל, הקבינט המדיני-ביטחוני סיים לפני זמן קצר (שני) ביקור בפיקוד העורף ודיון על מוכנות העורף האזרחי למצבי חירום. בביקור שתוכנן מראש לפי תוכנית העבודה השנתית, הוצגה בפני חברי הקבינט תמונת המצב על מוכנות העורף לתרחישי חירום ביטחוניים ולרעידות אדמה.

הקבינט בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט להקים צוות משותף בראשות המטה לביטחון לאומי ובהשתתפות משרד הביטחון, משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים שיגבש בתוך 60 יום תכנית רב-שנתית בהיקף של כ-5 מיליארד ש"ח לשנים 2019-2030 להמשך פעילות מיגון העורף וכן לשיפור המוכנות לרעידות אדמה ולמצבי חירום.

כמו כן, הטיל הקבינט על הממונה על התקציבים באוצר ועל מנכ"ל משרד הביטחון להצביע תוך שלושה שבועות על מקור תקציבי של 500 מיליון ש"ח מתוך תקציב התכנית האמור, לביצוע בשנים 2018-2019 לצורך מיגון מוסדות ציבור, מבני מגורים ומיגון נוסף בהתאם לסדרי העדיפויות של פיקוד העורף.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "אני בא עכשיו מקבינט שבו החלטנו להקצות 5 מיליארד שקל בתוכנית רב שנתית למיגון העורף גם נגד התקפות טילים וגם נגד רעידות אדמה. כצעד ראשון נקצה מיידית חצי מיליארד שקל שיוקצו תחילה להגנת יישובי הצפון, זה הדבר הבוער ביותר, וכמובן שהנושא כולו הוא בראש מעיינינו".

לדברי ראש ראש הממשלה: "אנחנו מטפלים בו כפי שהוא לא טופל מעולם. קודם לכן הייתי במפגש עם ראשי היישובים בעוטף עזה ופגשתי גם את הילדים הנהדרים שם. אנחנו בתוך מהלך, הוא כרוך בחילופי מהלומות, הוא כרוך בכוח רצון ובכוח. ואנחנו באים כשהצד השני צריך להכיר בזה שיש מולו קיר פלדה של ממשלה נחושה, של מנהיגות מקומית איתנה, של התיישבות ציונית שאנחנו מחזקים אותה ועוד נחזק אותה בדברים שנביא גם לכאן וכמובן בצבא חזק, צה"ל, שכולנו גאים בו וכולנו מצדיעים לו".

עוטף עזה בנימין נתניהו קבינט בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד