י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קשה מדי?

רק אחוזים בודדים צלחו את בחינת לשכת עוה"ד

מספר נמוך במיוחד של נבחנים צלח את בחינות לשכת עורכי הדין שנערכו לפני כחודש וחצי. 32 אחוזים בלבד הצליחו לעבור בעוד 68 אחוזים כשלו. מחלוקת בין הסטודנטים לוועדה הבוחנת בסיבות לנפילה

רק אחוזים בודדים צלחו את בחינת לשכת עוה"ד
הדס פרוש, פלאש 90

לשכת עורכי הדין פרסמה היום (ב') את אחוזי העוברים בבחינת הלשכה. מספר הנבחנים שהצליחו לעבור את הבחינה היה נמוך במיוחד ועמד על 32 אחוזים בלבד, כלומר 68 אחוזים מבין 2930 הסטודנטים למשפטים שניגשו לבחינה, כשלו בה.

תגובת הוועדה הבוחנת לתוצאות הייתה חריפה ובהודעה שהוציאה הוועדה היא הגדירה את התוצאות "מטרידות" ודיווחה כי אחוזי המעבר בשאלות הקלות ביותר ובשאלות הבחירה היו נמוכים מאוד גם הם.

על פי הודעת הוועדה, נבחנו חלק מהשאלות בשנית ואף נפסלו חלק מהשאלות שהיו עלולות להיות בעייתיות.

לשכת עורכי הדין הוציאה גם היא הודעה ובה היא תולה את תוצאות הבחינה ברמה הלימודית בחלק מהמוסדות האקדמים המלמדים משפטים: "חלק ממוסדות הלימוד זוכים לנתונים עגומים ומוליכים שולל אלפי סטודנטים תמימים המתפתים לשלם סכומי עתק מתוך הטעיה לפיה יש בסכומים אלה כדי לקצר תהליכים בדרך לקבלת רישיון עריכת דין".

גם שרת המשפטים שקד הגיבה לתוצאות ובהודעה מטעמה היא אומרת כי בכוונתה להיפגש עם הוועדה הבוחנת על מנת לדון במתווה הבחינה וכי השרה מעוניינת בהקמת צוות שיבחן את ההצעה לקיים מבחן מיון בסוף שנת הלימודים הראשונה ולא בסוף התואר על מנת לסנן את כמות התלמידים.

כזכור, מיד לאחר הבחינה התלוננו סטודנטים רבים וטענו כי הבחינה הייתה קשה ולא הוגנת וכי חלק מהשאלות עסקו בחומר איזוטרי וחומר שלא נלמד. בעבר הגיעו בחינות לשכת עורכי הדין גם לדיון בבג"צ, שם נפסלו חלק מהשאלות במועד בו אחוז הנבחנים שעברו עמד על 34 בלבד.

בחינה לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד