י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בניגוד לאגדות - כל אחד יכול"

העיתונאים חדרו למעון הרבי מגור: הרבה חום

שני עיתונאים מכלי תקשורת חילוניים גדולים ניסו את מזלם ונכנסו לחדרו של האדמו"ר מגור הסמוך לבית המדרש של החסידות - והתקבלו במאור פנים. כל הפרטים על הפגישה החריגה

הרבי מגור. צילום: שוקי לרר
הרבי מגור. צילום: שוקי לרר

מפגש בין עולמות מקבילים: העיתונאי עקיבא נוביק מ'חדשות 10' צייץ היום בחשבון הטוויטר כי הוא ועיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון נכנסו לרבי מגור - והסקרנות גאתה.

"קפצנו אל האדמו״ר מגור בשעת קבלת הקהל כדי לשאול אותו אם באמת הורה ליצמן להתפטר מהממשלה. התשובה המלאה בהמשך", כתב נוביק.

בהמשך כתב לוינסון כי הביקור בחדרו של הרבי ריגש אותו וכי הוא שמח שהתברך.

הציוצים של השניים עוררו סקרנות גדולה בהקשר לביקור הלא שגרתי בבית של הרבי, מנהיג החסידות הגדולה בישראל.

לאחר כמה שעות צייץ לוינסון והסביר מה היה בביקור.

"לשאלת רבים על הביקור אצל האדמו"ר מגור: במשך שנים שמענו אגדות על החסידות הנוקשה והאדמו"ר המסוגר שנשלט בידי ליצמן. בעקבות שיחה בכנסת בה נאמר לי שהאדמו"ר יושב ומקבל כל מי שמגיע, החלטנו אני ועקיבא לנסות", כתב העיתונאי.

‏"הגענו לבית מדרש, החסידים קיבלו את פנינו במאור פנים. כולם רצו לעזור ולהדריך ולהסביר לאן ללכת ואיפה האדמו"ר יושב. האדמו"ר יושב בחדר קטן בסוף בית המדרש. חדר פשוט מאוד עם שלטים מודפסים, שלא להכנס לכל מי שמשתעל או יש נזלת או חום".

"הגבאי היה חביב מאוד. חששתי שישאל אותי אם אני מחלל שבת, כי ידוע שהאדמו"ר לא פוגש מחללי שבת. לא שאל כלום. היה חייכן ומאיר עיניים ולא שאל כלום. הוא ביקש שנכנס אחד אחד, נגיד מה אנחנו רוצים ונמתין ללחיצת יד מהרבי שהיא סימן לברכה".

"לא היה אף אחד בתור שחיכה לרבי. בכניסה לחדר היו מספר ילדים שהגבאי ניסה לגרש אבל הם חזרו והציצו מי עם החולצה הורודה. עקיבא נכנס ראשון. מה שהיה בינו לבין האדמו"ר, מה דיברו על ליצמן ומה דיברו על חוק הגיוס - אם ירצה יספר. אני נכנסתי אחריו. האדמו"ר יושב על כיסא פשוט עם שולחן פשוט".

"מה שדיברתי עם האדמו"ר זה עניין פרטי. האדמו"ר הקשיב, התעניין, ואז לחץ לי יד כסימן לסיום. זה היה מעמד מיוחד מאוד, לבבי מאוד, עם הרבה חום בין אנושי. בניגוד לאגדות שצריך את ליצמן להגיע לאדמו"ר - כל אחד יכול לבוא, להכנס ברחוב ירמיהו ולהתברך. עד כאן".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד