י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיל החרדים עם הערבים - הסוף?

ח"כ טיבי ל'בחדרי': הצבעת החרדים בעד חוק הלאום - מחרידה

האם הדיל שנרקם בין טיבי לגפני, שהציל את הסיעות החרדיות בחוק המרכולים ובחוק הגיוס, יגיע לפיצוץ? • אחרי שחברי הכנסת החרדים הצביעו הבוקר נגד הסתייגויות של 'הרשימה המשותפת' וצפויים לתמוך בחוק הלאום, חה"כ טיבי זועם ואומר ל'בחדרי': "זו פגיעה בציפור הנפש שלנו"

ח"כ טיבי ל'בחדרי': הצבעת החרדים בעד חוק הלאום - מחרידה
טיבי גפני צילום: תומר נויברג פלאש 90

האם דיל החרדים עם הערבים הגיע לסיומו? הבוקר התכנסה ועדת הלאום לדיון מכריע בחוק הלאום, שצפוי לעלות הערב (שלישי) לדיון והצבעה סופית במליאת הכנסת, כאשר כדי להעבירו דרושה תמיכת כל חברי הכנסת החרדים, מאחר ומדובר בחוק יסוד, שדורש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת.

במרכז הדיון הבוקר (שלישי) עמדה הסתייגות של חברי הכנסת הערבים שביקשו להכניס בחוק מעמד מיוחד לשפה הערבית כפי שקיים כיום בחוק, וברשימה המשותפת קיוו כי בשיתוף פעולה עם החרדים ההסתייגות תעבור ובכך ייכנס הסעיף לחוק הלאום.

אלא שלאכזבת הסיעה הערבית, הבוקר במהלך הדיון המוקדם בוועדת הלאום הצביעו חברי הכנסת החרדים החברים בוועדה, אורי מקלב ויואב בן צור, נגד ההסתייגות שלהם, מה שעורר זעם אצל חבר הכנסת אחמד טיבי, שכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', בינו לבין ח"כ גפני קיימות הבנות הדדיות לשמור אחד על השני בחוקים רגישים כמו חוק המואזין, שהחרדים התנגדו וחוקי הגיוס והמרכולים שהערבים נמנעו לבקש החרדים.

חה"כ אחמד טיבי העלה תיעוד של חברי הכנסת מקלב ובן צור מצביעים נגדם בוועדת הלאום וכתב כי הדבר "מאכזב".

בשיחה הבוקר עם 'בחדרי חרדים' אמר טיבי כי, "הצבעת החרדים נגד השפה הערבית ובעד חוק הלאום" לא פחות מ"מחרידה". כאשר לדבריו, מדובר "בפגיעה בציפור הנפש". תוך שהוא מתייחס להבנות הקיימות בינו לבין חברי הכנסת החרדים.

כזכור, במהלך דיון שהתקיים לאחרונה בוועדת הכספים, פנה חה"כ טיבי ליו"ר וועדת הכספים גפני לקראת דיוני חוק המואזין ואמר, "אני פונה אליך ח"כ גפני לעניין ההבנות שהיו בינינו, ההבנה שאתה גילית לציפור הנפש שלנו. היום זה עולה לסדר היום בוועדת החוקה. גם ח"כ וקנין התייחס לעניין בזמנו ואמר תחתך ידי ולא אצביע בעד זה".

ח"כ משה גפני השיב לטיבי ובכך בעצם אישר לראשונה את הדיל החסוי בין השניים, שנחשף ב'בחדרי': "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בינינו. לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו"ר הקואליציה ועם מציע ההצעה וזו עמדת יהדות התורה וש"ס. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו. יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית". כך נראה גפני אומר את הדברים בתיעוד שפורסם אז ב'בחדרי חרדים'.

גפני הוסיף ואמר, "מה שזה יעשה, זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו"ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון, לא תהיה הצבעה".

בנוסף התחייב אז חה"כ גפני, כי יתעקש גם בעניין חוק הלאום שלא להעבירו.

אחמד טיבי חוק הלאום דיל גפני - טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד