י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פניתי לערכאות באישור רבנים"

המורה תובעת: שלחה את בתה לסמינר הפלג ולימדה בו - ופוטרה

מורה מוכרת בירושלים הגישה תביעה נגד "הסמינר הישן", בטענה כי פוטרה על רקע פוליטי בשל השתייכותה לפלג הירושלמי ובשל העובדה כי שלחה את בתה לסמינר "אוהל רחל" המזוהה עם הפלג הירושלמי ואף לימדה בו • התובעת: "הפניה לערכאות נעשתה בהתייעצות עם רבנים"

המורה תובעת: שלחה את בתה לסמינר הפלג ולימדה בו - ופוטרה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מורה מוכרת וידועה בירושלים שלימדה במספר סמינרים בעיר, וביניהם גם ב"מכון בית יעקב למורות" - הסמינר הישן, הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד הסמינר בטענה כי פוטרה על רקע פוליטי בשל השתייכותה לפלג הירושלמי ובשל העובדה כי שלחה את בתה לסמינר "אוהל רחל" המזוהה עם הפלג הירושלמי ואף לימדה בו. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים.

המורה עבדה בסמינר בית יעקב במשך כ-25 שנים, במהלכן לימדה היסטוריה בכיתות ט' עד י"ב והייתה מפרנסת יחידה במשפחתה שמנתה 10 נפשות.

בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נטען כי המורה פוטרה על רקע פוליטי "מבלי שהועלו כלפיה טענות במהלך עבודתה ובתואנות שווא ואך ורק בשל דעותיה". עוד פורט בכתב התביעה כי במהלך השנים עסקה המורה בהוראה בסמינרים נוספים ומעולם לא התעוררה בעייה וכי התלמידות וחברותיה המורות מעריכות אותה. דבר קיומה של התביעה פורסם בשבוע שעבר באתר "ניוז1".

כתב התביעה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתאר כי מורה נוספת ששלחה את בתה לסמינר המזוהה עם הפלג והתובעת קיבלו כבר בתחילת שנת הלימודים הוראה להעביר את בנותיהן לסמינר אחר ומשסירבו, סירב המנהל לשבץ אותן במערכת השעות וכך במשך ימים ארוכים הגיעה התובעת וחברתה אל הסמינר והסתובבו בו ללא תפקיד מוגדר.

עוד טוענת המורה, כי מנהל הסמינר שם לו למטרה לגרום לפיטוריה, על רקע זהותה הפוליטית - ועל כן היא דורשת כי ישיבו אותה לעבודה.

מטעמה של התובעת נמסר ל'בחדרי חרדים' כי הפניה לערכאות על מנת שישיבו אותה לעבודה בבית הספר, נעשתה בהתייעצות עם רבנים ופוסקים שהורו לה להגיש את התביעה: "העובדת אוהבת את הסמינר ומבקשת להמשיך לעבוד ולתרום כפי שעשתה 25 שנה. לצערה נעשה לה עוול ולכן נאלצה לפנות לבית הדין באישור של גדולי תורה ופוסקי הלכה בכירים", טענה.

עורכת הדין ענת שני, המייצגת את התובעת, הגיבה ל'בחדרי חרדים' ואמרה: "לצערי אני רואה מקרים רבים של פיטורים על רקע פוליטי. לא מדובר במקרה ראשון ומן הראוי כי הדבר יפסק והבדלים פוליטיים לא יביאו עוד להפליית עובדים".

'בחדרי חרדים' פנה אל עורך הדין המייצג את הסמינר, בבקשה לקבל תגובה לטענות שהועלו. עד לרגע פרסום הכתבה לא התקבלה כל תגובה.

סמינר בית יעקב הסמינר הישן הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד