י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החרדים חוששים - הערבים פועלים

הערבים פנו בבהילות לראשל"צ: מנע פגיעה חרדית בציפור נפשנו

שעות לפני ההצבעה בכנסת על חוק הלאום, הצפוי להוביל לפגיעה חמורה בנושאים רבים שבציפור הנפש היהודית, 'בחדרי' מפרסם לראשונה פניה בהולה שהגיעה לראשון לציון בבקשה שיפעל למנוע מהח"כים החרדים להצביע בעד החוק - דווקא מכיוונו של מחוקק ערבי בולט בכנסת

הערבים פנו בבהילות לראשל"צ: מנע פגיעה חרדית בציפור נפשנו
הראשל"צ הגרש"מ עמאר עם איש דת מוסלמי לאחר הפיגוע בהר נוף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שעות לפני ההצבעה הגורלית על חוק הלאום - פניה דרמטית לראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר בבקשה שיפעל למנוע את חקיקת חוק הגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חה"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), פנה היום (שלישי) לאנשי הראשל"צ הגרש"מ עמאר, על מנת לבקש מהרב להפעיל את השפעתו מול חברי הכנסת מהסיעות החרדיות על מנת לטרפד את חוק הלאום, שיעלה מחר להצבעה.

ע"פ מקורות יודעי דבר שעודכנו בתוכן השיחה, חה"כ אחמד טיבי הסביר לאנשי הרב כי חברי הכנסת של ש"ס ו'יהדות התורה' חושבים שהחוק הנו רע, יוצר קרעים ושסעים ופוגע במעמד השפה הערבית, אך בשל איומי נתניהו הם מסרבים לפעול נגדו.

בעקבות כך, כפי שנודע ל'בחדרי', ביקש חה"כ טיבי שהרב עמאר ישפיע על חברי הכנסת החרדים, כדי שאלו יפעלו למנוע את חקיקת חוק הלאום - הנתונה בשלב זה בידיהם, מאחר ומדובר בחוק יסוד - המצריך רוב מיוחד של 61 חברי כנסת.

כזכור, במרכז הדיון הבוקר (שלישי) בחוק, עמדה הסתייגות של חברי הכנסת הערבים - שביקשו להכניס בו מעמד מיוחד לשפה הערבית, כפי שקיים בחוק הנוכחי. ברשימה המשותפת קיוו כי בשיתוף פעולה עם החרדים ההסתייגות תעבור, ובכך ייכנס הסעיף לחוק הלאום.

אלא, שלאכזבת הסיעה הערבית, הצביעו הבוקר במהלך הדיון המוקדם בוועדת הלאום חברי הכנסת החרדים החברים בוועדה, אורי מקלב ויואב בן צור, נגד ההסתייגות.

המהלך עורר זעם מצדו של חבר הכנסת אחמד טיבי, אשר כפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים', מתנהל מול ח"כ משה גפני בהבנות הדדיות, על מנת לשמור אחד על השני בחוקים רגישים כמו חוק המואזין - לו התנגדו החרדים במסגרת ה'דיל', וחוקי הגיוס והמרכולים - שבהצבעה עליהם נמנעו הערבים לבקשת החרדים.

חה"כ אחמד טיבי אף העלה לרשת תיעוד של חברי הכנסת מקלב ובן צור מצביעים נגד ההסתייגות הערבית בוועדת הלאום וכתב כי הדבר "מאכזב".

בשיחה הבוקר עם 'בחדרי חרדים' אמר טיבי כי: "הצבעת החרדים נגד השפה הערבית ובעד חוק הלאום", הינה לא פחות מ"מחרידה". כאשר לדבריו, מדובר "בפגיעה בציפור הנפש". תוך שהוא מתייחס להבנות הקיימות בינו לבין חברי הכנסת החרדים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד