י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בין הזמנים זו בעיה"

הגרי"ג אדלשטיין: "יש חשש גזירה של גיוס"

בכינוס חיזוק שהתקיים בבני ברק לרגל סוף הזמן, אמר ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בפני אלפי בני הישיבות: יש חשש גזירה של גיוס, ורק בזכות לימוד התורה נינצל ממנה

הגרי"ג אדלשטיין נושא דברים בעצרת הערב. צילום: שוקי לרר
הגרי"ג אדלשטיין נושא דברים בעצרת הערב. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

אלפי בחורי ישיבות השתתפו הערב (שלישי) בכינוס חיזוק לקראת בין הזמנים, שהתקיים בראשות גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא את המשא המרכזי והתייחס לגזירות הגיוס. "יש חשש גזירה של גיוס, ורק בזכות לימוד התורה נינצל ממנה", אמר ראש הישיבה. "חשוב מאד לדעת את המעלה של בחורי ישיבה שעוסקים בתורה, שהתורה שלהם מגינה על כל עם ישראל, בארץ ובחוץ לארץ".

"מעשה שהיה, עם הצדיק הידוע מנתיבות זכרונו לברכה, שבאו מאנשי הצבא לבקש ממנו ברכה לפני פעולה צבאית מסוכנת, והוא שאל אותם מתי אתם חושבים לעשותה, ואמרו לו בשתיים בצהריים. אמר להם: זה לא הזמן המתאים, כי אז בישיבות זה שעת מנוחה ואז אין זכות התורה שעוסקים בתורה. חכו עד ארבע, בארבע כבר כולם עוסקים בתורה. זה כוח זכות התורה", הוסיף.

"הגמרא אומרת שעם ישראל הוא שה אחד בין שבעים זאבים והקב"ה מצילנו מידם, בכל דור ודור. ובאיזה זכות? – רק זכות התורה זה מה ששומר אותנו!".

"בין הזמנים זו בעיה, נמצאים בסביבה לא של תורה. חוזרים הביתה, הרחוב הוא לא רחוב של תורה. חשוב שיהיה ניכר על הבחור שהוא אותו בן תורה כמו בישיבה. העוסק בתורה, צורת הדיבור שלו היא אחרת, דיבורו בנחת עם הבריות. בזמן שאדם קורא ושונה ודיבורו בנחת עם הבריות וכו', מה הבריות אומרת עליו? אשרי מי שלמד תורה, אשרי אביו שלימדו תורה, אשרי רבו שלימדו תורה - הוא מקדש שם שמים, כי כולם רואים מה זה בן תורה".

"מעשה שהיה לפני הרבה שנים, בתל אביב. זוג חילוני עמדו לפני קיוסק שמוכרים שם שתייה. בחור ישיבה ניגש וקנה שם כוס שתייה ושתה כמו בן ישיבה, כמו בן תורה. הם ראו איך שהוא שותה, לא זולל וסובא, וחזרו בתשובה. בלי שום פעילות, בלי שום כוונה, הוא זכה להחזיר בתשובה שני יהודים!".

"אנחנו זקוקים לזכויות! יש חשש לגזירה של גיוס, ובלי זכות התורה מי יודע מה יהיה! צריך זכות התורה, ובזכויות אלו מקבלים זכות להמשיך ללמוד תורה".

ולסיום אמר הגרי"ג: "אנחנו צריכים לדעת עוד דבר. כל אחד מאיתנו יכול להיות בקי בש"ס. אני מכיר אחד בחור צעיר, שהוא יודע ש"ס - על ידי ניצול הזמן! יש בזבוז זמן של סקרנות, על דבר שלא נוגע למעשה. ובדברים שאין בזה שום תועלת, כל מיני חדשות: מה נעשה עם גזירת הגיוס, מה נעשה בממשלה וחברי הכנסת, ומה נעשה בחוץ לארץ, דברים שלא נוגעים למעשה. זה הכל בזבוז זמן! בזמן הזה אפשר לגמור ש"ס!".

"נזכה כולנו, כל אחד ואחד מאיתנו, נזכה כולנו להתחזק בכל מה שצריך חיזוק, ויהיה לנו סייעתא דשמיא לזכות גם להגן גם על כל הדור", סיים ראש הישיבה את דבריו.

דבריו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי הובאו בכינוס על ידי הגרי"מ דרוק: "בני הישיבות חייבים לקבוע עיתים לתורה בבין הזמנים - כל יום, חוק ולא יעבור. ולשמור על העיניים, ולא ללכת לחדרים שיש בהם מכשירים טמאים. גם בבין הזמנים להקפיד על כל הלכות תפילה, כולל תפילה במניין, ברכת כהנים, קריאה מנביא על קלף, וכן להקפיד על חשמל ומים כשרים בשבת", אמר הגרי"מ בשם הגר"ח.

לאחר מכן נשא דברים הגרמ"ה הירש, שאמר: "גם בבין הזמנים בני הישיבות צריכים להיזהר בדברים המותרים ושאינם ראויים לבני תורה".

את הכינוס נעל המשגיח, הגאון הצדיק רבי דן סגל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד