י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מטרה לפגוע בקודשי ישראל"

מפתיע • אלי ישי פונה לדרעי: "אל תתן יד לרמיסת הדת"

שעות להצבעה הגורלית - ישי פונה ליריבו הפוליטי דרעי בדרישה לקול מחדש את תמיכתו בחוק הלאום • "החוק במתכונתו הנוכחית מסוכן ומטיל איום חסר תקדים על הסטאטוס קוו ביחסי דת ומדינה"

מפתיע • אלי ישי פונה לדרעי: "אל תתן יד לרמיסת הדת"
פלאש 90

שעות לפני שיצביעו חברי הכנסת על חוק הלאום שיעלה להצבעה סופית הערב או מחר במליאת הכנסת, באופן מפתיע פונה היום (רביעי) חה"כ לשעבר אלי ישי ליריבו הפוליטי השר אריה דרעי, בבקשה לשקול מחדש את תמיכת סיעת ש"ס בחוק.

"אמש הודעת לחברי סיעת ש״ס כי למרות הביקורת תתמכו בחוק הלאום", כותב ישי לדרעי, "כידוע לך, החוק במתכונתו הנוכחית מסוכן לכל מי שתורת ישראל וארץ ישראל חשובים לו, ומטיל איום חסר תקדים על הסטאטוס קוו ביחסי דת ומדינה".

עוד כותב ישי, "אני מעריך כי אתה זוכר כיצד שוכנעת לתמוך בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו מתוך מחשבה על המגזר החרדי כמיעוט ושהחוק יגן עליו". לדברי ישי, "אין זה סוד כי דה-פקטו, שימש החוק ככלי שרת, שלא לומר כלי משחית בידי בג״ץ במטרה לפגוע בקודשי ישראל משבת ועד כשרות דרך גיור, נישואין ומעמד בתי הדין. הפעם הסכנה גדולה שבעתיים".

במכתב מנמק ישי את הסעיפים שעוללים להוות מכשול בחקיקת חוק יסוד הלאום, בהם: סעיף 6(ב) שמחייב את המדינה לשמר את הזיקה ליהדות התפוצות. "משמע בג"צ יכול לפרש שצעדים מסוימים פוגעים בקשר עם התפוצות ולכן עלול לחייב את המדינה להכיר בגיור רפורמי, רחבת כותל לרפורמים ומי יודע מה עוד. הרפורמים אגב, כבר מנפנפים בהישג".

בנוסף לכך גם סעיף 10 שמגדיר את שבת כיום המנוחה אבל לטענת ישי "הוא קובע שצריכה להיות "חקיקה חדשה" בתחום זה. מה שאומר שחוקי העזר העירוניים לא יהיו בתוקף. ועד שתהיה חקיקה בג״ץ יעשה כעל העולה על רוחו".

"במילים פשוטות", מסיים ישי את מכתבו, "תמיכתך היא העברת הסמכויות בנושאים הכי גורלים ליהדות בארץ ישראל, לגורמים העוינים את היהדות".

לכן מבקש ישי מדרעי כי, "תבחן את הדברים לעומק, ולא תתן יד לרמיסת הדת".

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הלאום את החוק כהכנה לקריאה שנייה ושלישית והוא צפוי לעלות בקרוב להצבעה במליאת הכנסת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד