י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
1,800 עובדים יפרשו

הרפורמה ההיסטורית בחברת החשמל יוצאת לדרך

לאחר שהחוק אושר הלילה סופית בשלוש קריאות, הרפורמה ההיסטורית בחברת החשמל תחל לצאת לדרכה • היו"ר רון טל: "כל אזרח במדינת ישראל יהנה מההשקעה בתשתיות , פתיחת השוק לתחרות וההתייעלות בחברת החשמל"

הרפורמה ההיסטורית בחברת החשמל יוצאת לדרך
חברת החשמל צילום: פלאש 90

החוק שעבר הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 43 תומכים מול 4 מתנגדים, מסדיר את עיקרי הרפורמה הגדולה והמקיפה ביותר שבוצעה אי פעם במשק הישראלי – הרפורמה בחברת החשמל, אשר מכניסה תחרות משמעותית במשק לטובת הלקוחות ומייצרת חברת חשמל יעילה יותר ויציבה יותר.

בעיקרי הרפורמה, כפי שעברה הלילה במסגרת החוק, הוחלט על מכירת חלק מאתרי הייצור של החברה, הוצאת ניהול המערכת מהחברה, הקמת שני מחז"מים חדישים על ידי החברה, פתיחת מקטע אספקת החשמל לתחרות, ויצירת מתווה התייעלות חסר תקדים של פרישת 1800 עובדים, נוספים ל- 1,000 שכבר פרשו לאחרונה.

כחלק מהרפורמה שכבת הניהול הבכירה תעבור לחוזים אישיים, מערכות ההולכה והחלוקה יישארו בחברה כמונופול טבעי, ויושקעו בהן מיליארדי שקלים בשדרוג ובשיפור מערך השירות ללקוחות החברה.

הרפורמה מאזנת בין הצורך לקיום משק חשמל תחרותי והעמקת התחרות, הוספת יצרנות פרטית והבראת החברה, לבין חובת המדינה להבטיח בטחון אנרגטי בסביבה הגיאו-פוליטית של מדינת ישראל.

השר שטייניץ (באמצע), עם יו"ר החברה ומנכ"לה. צילום: חברת החשמל

יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אמר עם אישור החוק: "עשינו היסטוריה לטובת מדינת ישראל, המשק הישראלי ואזרחי המדינה. כל אזרח במדינת ישראל יהנה מההשקעה בתשתיות , פתיחת השוק לתחרות וההתייעלות בחברת החשמל. כל אלה לא רק יתרמו ליציבות המשק בטווח הקצר, אלא יביאו לצמיחה ולהורדת יוקר המחייה בישראל בשנים הבאות. תודה מיוחדת לשרים כחלון ושטייניץ על מנהיגות, דרך ונחישות, למנהיג העובדים , אבי ניסנקורן, לשותפי עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל, מיקו צרפתי יו"ר ארגון העובדים - איש אמיץ, וכל השותפים לדרך הארוכה שעברנו.
בזכות הרפורמה ייושמו בישראל מהפכות היסטוריות במשק האנרגיה. אני גאה ומברך שניתנה לי הזכות להיות חלק מכך". 

"משק האנרגיה הישראלי וחברת החשמל יוצאים לדרך חדשה. האתגר האמיתי לפנינו ישום הרפורמה , צעד אחר צעד , תוך שמירה על איכות גבוהה של המוצר החיוני אותו אנו מספקים. אנחנו מחויבים ללקוחות שלנו , לציבור הישראלי לספק חשמל בכל מצב. אני מאמין בהנהלת חברת החשמל המתחדשת שתוביל את החברה לביצועים ועמידה ביעדים שיציבו את החברה בשורה הראשונה עם כל מתחרה עתידי", כך עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיב גם הוא לרפורמה ההיסטורית, "אחרי עשרות שנים ונוסחאות שלא נתנו מענה אמיתי לאתגרים, היום סוף סוף אפשר לברך על המוגמר", אמר והוסיף כי "הרפורמה הגדולה במשק יוצאת לדרך, תוך שמירה על האיתנות הפיננסית של חברת החשמל ודאגה לזכויות העובדים. בזכות האחריות הרבה שהפגינו עובדי חברת החשמל בתהליך, הצלחנו להגיע לרפורמה טובה ומאוזנת וכתוצאה מכך כל הציבור הישראלי ירוויח משק אנרגיה יעיל ומתקדם יותר".

חברת החשמל יובל שטייניץ יפתח רון טל רפורמה בחשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד