י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המדינה סוערת

לא תאמינו מי התחזה לשוטר והיכה מפגינים

זעם בצרפת: סגן ראש הסגל של הנשיא מקרון, התחזה לשוטר ויצא להכות מפגינים • הסיפור התרחש במאי ונחשף רק אתמול • קריאות לפיטורו המיידי

לא תאמינו מי התחזה לשוטר והיכה מפגינים
שוטר בצרפת. אילוסטרציה צילום: רויטרס

סגן ראש הסגל של נשיא צרפת, התחזה לשוטר במהלך הפגנה נגד הממשלה, והיכה מפגינים כי הם לא באו לו בטוב, ה'דיילי מייל' הבריטי מפרסם את השערורייה שנראית כאילו נלקחה מסרט בדיוני.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה אלכסנדר בנלה מכה וחונק גבר ואשה שהפגינו נגד הממשלה, ההתחזות שלו לשוטר עוררה סערה גדולה בצרפת, וקריאות להתפטרותו כבר נשמעים מכל עבר.

 

האירוע התרחש ב-1 במאי האחרון, אך התיעוד פורסם אתמול, וצרפת סוערת. לאיש לא היה כל סמכות להתחזות לשוטר, הוא לבש קסדת שוטר, מעיל של שוטר, ופשוט חנק והיכה מפגינים, בעוד הוא מכהן כסגן ראש הסגל של הנשיא המכהן עמנואל מקרון.

אלכסנדר נראה מכה בכוח מפגין בראשו, ללא שום סמכות, כששוטרים אחרים עומדים ומסתכלים מהצד, כשהוא הבין שהוא נחשף על ידי מפגינים אחרים, לאחר שזיהו שהבגדים אותם הוא לובש אינם מדים של שוטר מן המניין, הוא התחמק ועזב את המקום.

מי שפרסם את הסיפור לראשונה, היה העיתון הצרפתי 'לה מונד'. שם פתחו בקמפיין שקורא להעמיד את אלכסנדר לדין במיידית.

בנלה עצמו סירב להגיב, אך ראש הסגל של עמנואל מקרון הנשיא הגיב. "אלכסנדר בנלה אמר לי יומיים קודם להפגנה שהוא רוצה לקחת חלק במבצע עם המשטרה כדי לראות כיצד מטפלים בהפגנה גדולה, הוא ביקש ממני רשות, נתתי לו רשות אבל הבנתי ממנו שהוא רק הולך להשקיף, למחרת ההפגנה, נודע לי כי מר בנלה היה מעורב בפעולות אכיפת החוק, וראיתי את הסרטונים, הזמנתי אותו ושאלתי אותו אם זה הוא, כאשר הודה בנלה שזה הוא, הנשיא מקרון עצמו הורה לבנלה להשעות את עצמו מתפקידו למשך 15 ימים עד ה- 19 למאי".

כרגע בנלה נשאר בארמון האליזה, אך הועבר לתפקיד מינהלי שבו הוא עוסק בביטחון של אירועים מאורגנים "בתוך הארמון", כולל חגיגות גביע העולם האחרונות.

צרפת עמנואל מקרון התחזות לשוטר מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד