י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עם רגל אחת ברכב השרד

צפו • נתניהו התעמת עם טיבי בחניון הכנסת

דקות לאחר סיום ההצבעה הדרמטית על חוק הלאום, ראש הממשלה התעמת עם ח"כים מהרשימה המשותפת • צפו בתיעוד

צפו • נתניהו התעמת עם טיבי בחניון הכנסת
אחמד טיבי ובנימין נתניהו צילום: Hadas Parush/Flash90

תיעוד יוצא דופן: דקות לאחר אישורו הסופי של חוק הלאום הלילה במליאת הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמת בחניון הכנסת עם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי ועאידה תומא סלימאן סביב החוק שאושר דקות קודם לכן במליאה.

במשך דקה ארוכה החליפו הצדדים האשמות קולניות סביב אישור החוק כאשר ח"כ טיבי התייחס לסעיף שמחריג את השפה הערבית ומוריד אותה מהחשיבות המיוחסת לה כיום בחוק, "למה?! למה?!", צעק טיבי, נתניהו בתגובה נכנס לרכב השרד והשיב לטיבי: "איך אתם מעזים לדבר על הדמוקרטיה היחידה?!".

כזכור, עם אישור חוק הלאום אמר ראש הממשלה: "זהו רגע מכונן בתולדות הציונות ובתולדות מדינת ישראל. 122 שנה אחרי שהרצל פרסם את חזונו, קבענו בחוק את עקרון היסוד של קיומנו: ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מדינת לאום שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, ובמזרח התיכון רק ישראל מכבדת זכויות אלה".

בנוסף, ח"כ טיבי התייחס בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' ואמר "אני לא מבין למה מישהו מרגיש מאוים מהשפה הערבית, על מי היא מאיימת?! אני אוהב את השפה העברית, אני אוהב שפות, אתה רואה איך אני מדבר בעברית במליאה, אני לא מרגיש מאוים מהעברית, אני לא מרגיש מאוים מהיידיש, מידי פעם הזכרתי כמה מילים פה ושם, אני חושב ששפות זה דבר יפה - זה דבר מגשר, אתה מרגיש אותו טוב יותר".

טיבי הוסיף "ציפיתי בשלב מסוים מהחרדים בגלל הדברים שלהם, יותר מאשר סיעת 'כולנו', לכן כשפניתי למקלב - פניתי אליו מגישה אחרת מאשר לפולקמן החילוני שעבד בעמותה שמאלנית אזרחית לפני שהגיע לכנסת, ציפיתי ממקלב יותר, בסוף גם אלה וגם אלה נותנים יד בסופו של דבר לחוק - הרשימה המשותפת מאוד מאוכזבת מההתנהלות הזאת".

אחמד טיבי נתניהו חוק הלאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד