י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במאמר חריג של קושנר

ארה"ב במסר להנהגת החמאס: "סיוע כספי עבור הפסקת הטרור"

יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב וחתנו ג'ארד קושנר, מפרסם מאמר ב'וושינגטון פוסט', יחד עם שליחו של הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט והשגריר בישראל דיוויד פרידמן. המאמר קורא לחמאס לחדול מדרך הטרור ומציע סיוע נדיב לשיקום הרצועה במידה ויעשו זאת: "החיים בעזה סיוט"

ארה"ב במסר להנהגת החמאס: "סיוע כספי עבור הפסקת הטרור"
ג'ארד קושנר צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מסר אמריקני: יועצו של נשיא ארה"ב וחתנו ג'ארד קושנר, שליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט והשגריר בישראל דיוויד פרידמן מפרסמים טור משותף לוושינגטון פוסט ובו הם קוראים לחמאס לחדול מדרך הטרור ומציעים סיוע לשיקום הרצועה במידה ויעשו זאת. 

במאמר כותבים השלושה כי לאחר ביקור בן שישה ימים באזורא נוכחו ללמוד שחיי הפלסטינים בעזה הם סיוט. וכי "חיי הפלסטינים עשויים להשתפר באופן משמעותי תוך זמן קצר אם חמאס ייאפשר זאת".

"קיימים גורמים בעלי משאבים המוכנים לפעול ולתרום. אולם בלי שינוי אמיתי שילווה בביטחון בר-קיימא, לא ניתן להתקדם. אם חמאס יפגין כוונות אמיתיות של שלום לא רק באמצעות מילים, אלא גם במעשים - כל האפשרויות החדשות יהפכו למציאות".

השלושה כותבים כי בתום ביקור בן שישה ימים שערכו לאחרונה באזור,  נוכחו לדעת כי, "סיוט הנהגת חמאס נמשך וממשיך את סבלם של פלסטינים בעזה שלא לצורך. למרות סיוע של מיליארדי דולרים לפלסטינים בעזה במשך 70 שנה, 53 אחוזים מהם חיים מתחת לקו העוני ושיעור האבטלה חצה את ה-49 אחוזים".

הם ציינו את ההתלבטות שניצבת בפני בפני המדינות התורמות: "האם עליהם לסייע ישירות לאזרחים, תוך סיכון מסוים שיעשירו את הטרוריסטים, או לבלום את המימון לחמאס ולחזות באזרחים שבהם אמור חמאס לשלוט סובלים? בעבר, השקעות שנועדו לתשתיות הוסטו לכלי נשק ולשימושים זדוניים אחרים. פרויקטים שנבנו, נהרסו לעתים כתוצאה מהנסיבות שיצרה האלימות של חמאס. עד לשינוי ממשל או עד שחמאס יכיר במדינת ישראל, יקבל על עצמו את ההסכמים הדיפלומטיים שנחתמו ויתנער מאלימות - אין אפשרות טובה".

"70 שנה לאחר הקמתה של מדינות ישראל, יהיה נבון מצד חמאס להכיר בקיומה כמציאות תמידית. כמעט בכל המזרח התיכון הכירו בעובדה זו ורבים אפילו אימצו אותה אל חיקם, חמאס ממשיך במשך עשורים במלחמה שבה הפסיד מזמן על חשבון העם הפלסטיני תוך פשיטת רגל מוסרית. שלום יושג רק באמצעות הכרה במציאות והתנערות מאידיאולוגיה בעייתית במקום לראות אפשרויות לחמש כל דבר - מעפיפונים ועד מראות - כדי לתקוף את ישראל, חמאס חייב למקד את תבונתו בשיפור הכלכלה בעזה.

"במקום לנצל באופן ברברי את החזקתם של חיילים ואזרחים ישראלים, חמאס חייב להחזיר אותם למשפחותיהם. במקום לנצל מעברים כמו רפיח וסלאח א-דין להברחת כלי נשק ולהשתמש במסים להעשרת אנשיו, הוא חייב להעביר את המתקנים הללו במלואם לידי הרשות הפלסטינית, כך שסחורות הנדרשות מאוד יגיעו לתושבי עזה. הקהילה הבינלאומית מוכנה לפעול עם הרשות הפלסטינית במאמץ ההכרחי הזה".   

ארה''ב חמאס עזה ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד