ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות האנטישמיות

החוק הפולני נגד השחיטה ירד מהפרק

"הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה הוסרה מסדר היום ולא תידון בסיים" – כך הצהיר שר החקלאות הפולני יאן ארדנובסקי

החוק הפולני נגד השחיטה ירד מהפרק

שר החקלאות הפולני יאן ארדנובסקי הבטיח לרבה של פולין וקיים: "הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה הוסרה מסדר היום ולא תידון בסיים" – כך הצהיר ביום חמישי שר החקלאות הפולני יאן ארדנובסקי בראיון שהעניק לכלי התקשורת הפולנים במסיבת עיתונאים בגלגוו שבפולין.

השר החדש שנכנס לתפקידו לפני כשבוע התארח לפני כמה שבועות בשבת אצל רבה של פולין הרב מרדכי שודריך חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בקרקוב שם הבטיח לרב כי יפעל להסרת ההצעה להגבלת השחיטה הכשרה מסדר היום והיא לא תועלה ע"י מפלגתו 'חוק ומשפט' בסיים הפולני.

כזכור, לפני כחמישה חודשים התפרסמה ידיעה ולפיה חבר מפלגתו של יאן, קששטוף צבנסקי מכין הצעת חוק שתגביל את השחיטה הכשרה. הרב שודריך נועד מיד עם נשיא פולין אנדז'יי דודה בארבע עיניים שם הצהיר דודה כי 'לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה'. במקביל קיים הרב שודריך מו"מ עם יוזם ההצעה שביקש לשמוע את עמדת הרב הראשי לפולין בכדי שהזכויות לשחיטה כשרה יישמרו.

ביהמ"ש הגבוה לחוקה בפולין קבע כי 'חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר ואינו ניתן להגבלה'. חו"ד דומה הוגשה בעקבות העתירה ע"י הפרלמנט לביהמ"ש הגבוה לחוקה. זו סוייגה כי השחיטה הכשרה מותרת רק לצרכי הקהילה ולא למטרות מסחר.

שחיטה כשרה פולין יהודים חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד