י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו: פינוי מאות הסורים לירדן - לבקשת טראמפ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתייחס למבצע הדרמטי שבו פינתה ישראל מאות פעילי זכויות אדם סורים לירדן ומצהיר כי עשה זאת לבקשת נשיא ארה"ב, ראש ממשלת קנדה ו"אחרים"

נתניהו: פינוי מאות הסורים לירדן - לבקשת טראמפ
גבול ישראל-סוריה צילום: רויטרס

בהתייחסות פומבית ראשונה למבצע הדרמטי שבמסגרתו פינתה ישראל מאות פעילי זכויות אדם סורים לירדן בליל הצום, מצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט על המהלך לבקשת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ו"אחרים".

"לפני ימים אחדים פנה אליי הנשיא טראמפ, ופנו גם ראש ממשלת קנדה טרודו ואחרים, בבקשה שנעזור להוציא מסוריה מאות אנשי 'קסדות לבנות'. אלה אנשים שהצילו חיים ונמצאו עכשיו בסכנת חיים. לכן אישרתי להעביר אותם דרך ישראל למדינות נוספות, כצעד הומניטרי חשוב", אמר נתניהו.

"במקביל, אנחנו לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן שם. באותה עת אנחנו פועלים גם בדרום. בסוף השבוע הכינו את החמאס מכה קשה מאוד, ואם הדבר יידרש, נכה בהם שבעתיים", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, במהלך שעות הלילה (ראשון) הועברו כ-800 סורים דרך הגבול הסורי-ישראלי ומשם לירדן. הסורים שהועברו הם חברים בארגון ההומניטרי 'קסדות לבנות', שהציל וטיפל בפצועים סורים שנפצעו מהפגזות של המשטר הסורי.

לאחר התארגנות ומנוחה בירדן, הם אמורים להיות מועברים לבריטניה, קנדה וגרמניה, שם יפתחו בחיים חדשים. דובר משרד החוץ הירדני, מחמד אל-קאייד, אמר כי המעבר לארצו אושר "מסיבות הומניטריות בלבד".

הפינוי נשמר בסוד עד הרגע האחרון, כדי לא לשבש את התכניות. הצבא והמשטרה חסמו כבישים, אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים ניראו במהלך הלילה בכבישי הגולן.

בשנים האחרונות טיפלה ישראל שוב ושוב בפצועים סורים בבתי חולים בישראל, אך פליטים שלא נפצעו, לא הורשו לעבור את הגבול.

פינוי 'הקסדות הלבנות' היה נושא למשא ומתן חשאי בין ארה"ב, רוסיה והמשטר הסורי בשבועות האחרונים. עד הרגע האחרון לא היה ברור אם אפשר באמת לבצע את הפעולה. בצד הסורי נלחמו בימים האחרונים הצבא והמורדים בקרבות קשים.

העיתון הגרמני 'בילד' מדווח כי ארגון 'הקסדות לבנות' מונה כ-3,900 מתנדבים, שנתמכים כספית מארגונים בחו"ל במשך כמה שנים, למשל, לרכישת אמבולנסים.

אנשי הארגון טוענים כי הם הצילו עד הלום, יותר מ-114 אלף סורים. ללא קשר, גיל, דת או השתייכות פוליטית. מסיבה זו, הארגון היה מועמד לפרס נובל לשלום בשנת 2016.

סוריה בנימין נתניהו דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד