י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היריב העיקרי - מועמד חרדי"

אלקין: דרעי מטרפד תמיכת נתניהו במועמדותי

השר אלקין, הרץ מזה למעלה מחודשיים לראשות עיריית ירושלים, מסיר את הכפפות ותוקף את השר אריה דרעי בתמיכה ביריבו משה ליאון ובהפעלת לחצים על ראש הממשלה נגדו  

אלקין: דרעי מטרפד תמיכת נתניהו במועמדותי
אלקין ודרעי במליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המרוץ המוניציפלי בירושלים מייצר יריבות בין שרים בכירים בממשלה: על רקע סירובו העיקש של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתמוך במועמדותו של השר זאב אלקין למרות שחלפו למעלה מחודשיים מהכרזתו, מאשים כעת אלקין את השר אריה דרעי באחריות לכך.

בראיון שהעניק בימים האחרונים לתקשורת הרוסית, טען אלקין: "היה לחץ קואליציוני רציני מאוד מצידו של אריה דרעי, שתומך במשה ליאון. בתחילה נתניהו היה נתון בלחץ פעיל למנוע ממני לרוץ. אבל הוא לא עשה את זה, ואני רץ כפי שהוסכם איתו".

לדברי אלקין " הודעתי שאני רץ, אחרי פגישה ארוכה של שעה וחצי במשרדו של נתניהו. הוא לא הבטיח לי תמיכה ציבורית, והסביר את המורכבויות הקואליציוניות השונות, אבל השתתפותי בבחירות היתה בהסכמה הדדית. נכון שנתניהו הצהיר שהוא מעדיף לראות אותי בממשלה. הוא נפגש איתי כמה פעמים, ניסה לשכנע, וטען שבממשלה אני יכול להיות יותר בעל השפעה, אבל הוא כיבד את החלטתי. אגב, נתניהו כבר היה קרוב להכריז על תמיכה במועמדותי, למרות הלחץ של אריה דרעי".

אלקין התייחס גם לחשיפת 'בחדרי חרדים' על הקרב הפנימי בתוך הסניף הירושלמי ואמר, "היום יש חילוקי דעות ביני לבין כמה פעילים בסניף המפלגה בירושלים. העובדה היא כי בתוך מחלקת המפלגה יש אנשים הקשורים באופן הדוק לאינטרסים של מועמדים אחרים. חלקם - עם האינטרסים של משה ליאון, חלקם - עם האינטרסים של המועמד החרדי יוסי דיטש".

בקשר למועמדותו של יוסי דייטש, שצפוי להכריז עליה באופן רשמי בימים הקרובים, מעריך אלקין כי הלה יהיה המתחרה העיקרי שלו במערכת הבחירות. לדבריו: "היריב העיקרי שלי הוא מועמד חרדי, ואני מתנגדיו העיקריים, שכן אני היחיד שאינו בידי החרדים ויכול לחסום אותו בקולות הציונים הדתיים. כל התקווה של המועמד החרדי היא שהקולות יחולקו, והוא יקבל חלק מקולות הציונים הדתיים".

אלקין אף תוקף את משה ליאון, וטוען כי אין לו את הנסיון לנהל את התפקיד, "משה ליאון היה פחות משנה בתפקידו כראש משרד ראש הממשלה. זה כל הניסיון שלו ברמת המדינה. הצלחתי כמה משרדי ממשלה עם תקציבים רציניים למדי. יש לי ניסיון פוליטי רב, קשרים הדוקים במשרד האוצר. לקחתי משרד עם צוות של 20 איש, משרד שהיה שם כמעט והפך אותו למשרד עם תקציב של ארבעה מיליארד שקל".

עוד אומר אלקין, "היה לי ניסיון ניהולי בסוכנות היהודית, באוניברסיטה העברית. אני מכיר היטב את המערכת הממלכתית, וכיצד הניסיון של ראש הקואליציה מאפשר לי לפתור את מצבי הסכסוך ולא לתת למערכת, שנוצרה מכוחות שונים, להתפרק. זה גם מאוד חשוב".

המועמד שלל בראיון את האפשרות כי יכהן כחבר מועצה במקרה ויפסיד את הבחירות, "בתור ראש עיר אני יכול להשפיע יותר מאשר בתור שר, בענייני ירושלים. אני אהיה שם במקום שאפשר להשפיע".

זאב אלקין אריה דרעי מונציפלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד