י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צנח מהמקום הרביעי לשמיני

היהודי העשיר הפסיד כ-18 מיליארד בשעתיים

לאחר שמוקם רק לפני כמה ימים במקום הרביעי בין עשירי תבל, הוא צנח אתמול למקןם השמיני, עם צניחת המניות של החברה שייסד בכמעט 20 מיליארד דולרים

היהודי העשיר הפסיד כ-18 מיליארד בשעתיים
משרדי פייסבוק במנהטן צילום: Serge Attal/FLASH90

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג איבד 18.8 מיליארד דולר בשעתיים בלבד וירד ממקום הרביעי למקום השמיני ברשימת עשירי העולם, אחרי שפייסבוק נמצאת בצמיחה איטית ביותר בכל הזמנים. כך על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי.

מארק צוקרברג התעורר אתמול (רביעי) כאדם עשיר שנמצא במקום הרביעי בעולם עם שווי של 82.4 מיליארד דולר, אבל סיים את אותו, במקום השמיני.

מניית פייסבוק ירדה ב-16% מ-181.89 ל-167$ והותירה את צוקרברג עם נטו של 63.6 מיליארד דולר.

כמעט 150 מיליארד דולר נמחקו משוק המניות של פייסבוק כתוצאה מהירידה במנייה.

הסיבה לירידה אומרים מומחים, העדר אימון של המשתמשים, חשבונות בפייסבוק שהיו פרטיים הפכו לגלויים, דבר שעורר את זעמם של המשתמשים, צוקרברג העיד במשך שעות בקונגרס, שם נשאל על מעורבות פייסבוק בשלל סקנדלים שהחברה יצרה. בנוסף, גולשים כועסים כי על כך שפייסבוק סותמת פיות ומגבילה חשבונות שהם לא מתאימים לרוח החברה.

"פייסבוק כבר לא רשת חברתית, היא רשת קומוניסטית", ציינו גולשים רבים, "נמאס שסותמים לנו את הפה".

צוקרברג, עורר סערה רבתי לפני שבוע כאשר אמר בראיון, כי "גם קולם של מכחישי שואה צריך להשמע", כשהוא מבהיר כי בהתאם לכך, לא תחסום הרשת החברתית שהקים - חשבונות של מכחישי שואה או חשבונות שבהם יש תיאוריות קונספירציה אנטישמיות.

צוקרברג, בעצמו יהודי מתבולל הנשוי לגויה אמר, "ישנם אנשים שמקבלים מידע בצורה לא נכונה, ואנחנו לא נחסום אותם".

לאחר שדבריו הכעיסו ניצולי שואה, הוא הבהיר את דבריו לגבי הכחשת השואה, ואמר "אני לא מתכוון להגן על מכחישי שואה, אני רואה את הכחשת השואה כדבר מצער מאד, אבל אני לא חוסם אנשים שכותבים דברים לא נכונים, אנחנו צריכים להתמודד עם אנשים כאלה, ולא לחסום אותם".

לאחר הדברים שאמר, הגיעה התגובה הרשמית מברלין. שרת המשפטים קתרינה ברלי, הגיבה בחריפות על הודעתו של מייסד פייסבוק וקבעה כי מדיניות כזו מנוגדת לחוק הגרמני.

"אין מקום לאנטישמיות. זה כולל התקפות מילוליות ופיזיות על יהודים, כמו גם הכחשת השואה", אמרה שרת המשפטים ברלי.

מארק צוקרברג פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד