י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שימוש בנייד בנהיגה מגביר פי עשרה את הסיכון לתאונת דרכים

בתורה ידועה החשיבות של הימנעות מהיסח הדעת, אולם מתברר שמלבד פגיעה רוחנית עלול היסח הדעת להביא גם לפגיעה פיזית ממשית • ברלב"ד מחדדים את כללי הבטיחות

שימוש בנייד בנהיגה מגביר פי עשרה את הסיכון לתאונת דרכים
צילום: פיקסביי

יהודים שומרי תורה ומצוות מכירים היטב את הבעייתיות שבהיסח הדעת. בתפילה כמובן שישנו איסור להסיח את הדעת, גם על לימוד התורה נכתב רבות על הבעייתיות שבהפרעה. אחד הדברים שהדור העכשווי מתמודד עמו הינה בעיית הטלפון הנייד שמסיח את הדעת בכל העת, וכך כמעט בכל בית כנסת, ולהבדיל גם במקומות נוספים, מודבקת הכרזה המבקשת להימנע משימוש בטלפון הנייד.  

מתברר שהיסח הדעת עלול לגרום גם לפגיעה פיזית ממשית, מלבד זו הרוחנית הידועה. ממחקרים עדכניים עולה כי אחת התופעות מסכנות החיים ביותר בנהיגה היא הסחת הדעת, ולו לרגע, מהכביש.

בזמן נהיגה, חייב הנהג להיות מרוכז בנסיעה ולהימנע מלשוחח או להתעסק בטלפון הנייד או בכל גורם אחר המסיח את דעתו מהנהיגה.

אחד הגורמים המסכנים ביותר, אשר הוכח כגורם לתאונות רבות, הוא השימוש במכשיר טלפון נייד בנסיעה. דוח שפרסמה השנה הרלב"ד, מגלה כי השימוש בטלפון נייד בנהיגה מגדיל פי עשרה לערך את הסיכון להתרחשות תאונת דרכים. בנוסף, בנסיעה ממושכת עם ילדים, הם עלולים להסיח את דעת הנהג מהדרך.

בימי בין הזמנים מבקשת הרלב"ד להזכיר את כללי הבטיחות החשובים:

  • לא משתמשים בטלפון הנייד בזמן נהיגה, בדגש על הקלדת וקריאת הודעות בנייד. מענה לשיחות טלפון יתבצע באמצעות דיבורית בלבד, או באמצעות הנוסע שליד הנהג, ואת ה-Wase (תוכנת ניווט) מפעילים לפני תחילת הנסיעה.
  • נערכים לנסיעות ארוכות עם הילדים: מכינים להם אוכל ושתייה קלה בהישג יד, ותעסוקה לדרך (משחקים, שירים, וכל פעילות אחרת שתמנע מהם להסיח את דעתו של הנהג).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד