ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשידור חי

חה"כ הערבי הודיע על התפטרותו מהכנסת

חוק הלאום מביא איתו מחאה למחוזות חדשים: חה"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני הודיע הערב בראיון לטלוויזיה כי הוא מתפטר מהכנסת ה-20 של מדינת ישראל, בגלל "חוק שמוציא את האוכלוסייה הערבית מחוץ לשיוויון" • המחנה הציוני: "מצטערים לשמוע" • ומי הח"כ שיכנס במקומו?

חה"כ זוהיר בהלול
חה"כ זוהיר בהלול

היום, (שבת) הודיע חה"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) כי הוא צפוי להגיש את התפטרותו מהכנסת בעקבות החוק שפוגע בערביי ישראל.

בראיון שהעניק הערב בהלול ל'חברת החדשות' הסביר את סיבת התפטרותו ואמר: "אני לא יכול לשבת על הגדר. בתום הפגרה ההתפטרות תיכנס לתוקף וכנסת ישראל, אני מבטיח, אני לא חוזר. הצעד הדרסטי של חקיקת חוק הלאום הוציא את האוכלוסייה הערבית מחוץ לתוואי השוויון במדינת ישראל".

לדבריו, "היהודים יקבלו בעוד כמה שנים מדינה אחרת ממה שהייתה, לא יכול להיות שאני אקבל בהכנעה את התנאים החדשים של הגדרת המדינה מחדש".

בהלול הוסיף והסביר כי: "המילה שוויון נעדרת מהחוק, ומעיקה גם העובדה שמדירים את השפה הערבית לדרגה שנייה". בהלול הוסיף ואמר: "כשנכנסתי לכנסת רציתי ליצור שיח חדש בגובה העיניים, ניסיון להביא לידי התקרבות בין שני הצדדים - אבל מצאתי דלתות סגורות".

אבי גבאי שהודיע בעבר כי בהלול לא ימשיך לכהונה נוספת במפלגה סירב להגיב להתפטרותו, אך ממפלגת העבודה נמסר: "מצטערים לשמוע על בחירתו של ח"כ זוהיר בהלול. חוק הלאום הוא בעיטה בראש של למעלה מחמישית מאוכלוסיית ישראל, שהיא מדינה יהודית איתו או בלעדיו. כשנחזור לשלטון נתקן גם את החוק הזה, ונוסיף את מה שאמור להיות ברור מאליו, את המילה 'שוויון'".

במקומו של בהלול יכנס חה"כ לשעבר משה מזרחי לכהן כחבר כנסת בעבודה.

בנוסף, מחר צפוי יו"ר האופוזיציה היוצא חה"כ יצחק הרצוג להגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת לאחר שבשבוע הבא יכנס רשמית לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

זוהיר בהלול המחנה הציוני התפטרות שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד