ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עוד שלב בתחייה היהודית של אחת הערים העתיקות בישראל

שלב נוסף בתחייה היהודית והדתית של העיר לוד: הקמת מקווה הטהרה המפואר ביותר בכל אזור השפלה

מקווה (אילוסטרציה)
מקווה (אילוסטרציה) צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90

העיר לוד עוברת בשנים האחרונות תחיה דתית, רוחנית ויהודית כשמאות ואלפי משפחות יהודיות דתיות הגיעו להתגורר בעיר במסגרת גרעינים תורניים ובמסגרות נוספות. בשבוע האחרון חגגה העיר עוד נדבך של חזרה לידיים יהודיות כשמקווה טהרה מפואר ביותר נחנך בעיר לרווחת התושבות היהודיות הרבות בו. המקווה נבנה בהשקעה של מיליוני שקלים והוא זכה לכינוי "המקווה המפואר ביותר בשפלה".

העיר לוד הייתה אחת הערים החשובות ביותר לעם היהודי לאחר חורבן בית המקדש והייתה רק השנייה בחשיבותה לעיר יבנה על חכמיה. "אם גדולי התנאים התגוררו פה, מובן שגם נשותיהם שהיוו דוגמא לנשות ישראל באותה התקופה חיו ופעלו בלוד, ומכאן גם האחריות הגדולה" אומרת גב' חנה לוינסקי שמעורה בחיי הנשים בעיר.

גם ראש העיר לוד, יאיר רביבו, מסביר על חשיבותה של העיר ואומר: "בין מות רבן גמליאל לבין מרד בר כוכבא, לוד היתה העיר החשובה ביותר, בין חכמי ישראל שהתגוררו בלוד ניתן למנות את רבי עקיבא, רבי יהודה בר אילעי, רבי אליעזר הקפר , ר' חמא, ר' יוסי בן פטרס שהיה חותנו של ר' יהושע בן לוי - שאף הוא התגורר ופעל בעיר לוד, ר' יהודה בן פזי ור' אחא".

"בשנים האחרונות לוד חווה פריחה רוחנית אדירה והמקווה החדש הוא רק דוגמא אחת לכך ויהיו נוספים בע"ה. אנו משקיעים רבות לטובת הציבור הדתי והחרדי המבורך, תושבים נפלאים שמחזקים ברוחם הגדולה את העיר כולה ואת הצביון היהודי בלוד- עיר התנאים, המשנה לירושלים".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד