י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגיב לראשונה

ביטן עונה לפרוש ומנבא שחורות: החרדים לא יהיו מאוחדים, כרגיל

יו"ר הקואליציה לשעבר ביטן, מגיב לראשונה בראיון ל'בחדרי' לדברי סגן השר פרוש עליו, ושב להתעקש כי גם בבחירות הקרובות יהיה פיצול בקול החרדי בבירה - מה שיוביל לדבריו לבחירת השר אלקין לרה"ע. הח"כ, מבכירי הליכוד, התייחס גם לסירוב המפלגה להתייצב מאחורי המועמד בי-ם

ביטן עונה לפרוש ומנבא שחורות: החרדים לא יהיו מאוחדים, כרגיל
חה"כ דוד ביטן בראיון ל'בחדרי חרדים'

שבוע אחרי שכיכב בנאומו של יו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש, בערב ההכרזה על קידום מועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים, מגיב יו"ר הקואליציה לשעבר ואחד האנשים החזקים בליכוד, ח"כ דוד ביטן, בראיון מיוחד שהעניק ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, בנאומו לאחר החלטת מזכירות 'אגודת ישראל' לקדם את מועמדות איש סיעתו דייטש, אמר סגן שר החינוך פרוש: "מה שהרגיז אותי היום בערב זו אמירה של ביטן, שאמר 'החרדים אף פעם לא הולכים ביחד בירושלים ואפשר לסמוך על כך שהם לא יקבלו את ראשות העיר ירושלים'. מבטיח לך חה"כ ביטן, אנחנו נפתיע אותך ונראה שאנחנו יכולים להתאחד".

ביטן, הנחשב לתומך בולט במועמדותו של השר זאב אלקין, מגיב בשיחה עם 'בחדרי' לראשונה על דבריו של פרוש, ועומד מאחורי אמירתו שלפיה יהיה פילוג חרדי גם במערכת הבחירות הקרובות - מה שיביא לדבריו את ניצחונו של אלקין.

צפו בראיון המיוחד >>

סגן השר פרוש כועס על דברים שאמרת "שהחרדים לא יהיו מאוחדים בירושלים", הוא אמר "אנחנו נראה לכם מה זה אחדות". אתה חושב שיש סיכוי ליוסי דייטש?

קודם כל אני אוהב את פרוש ואני ביחסים טובים איתו, אבל אני לא רוצה שהוא יתאכזב - הם לא יהיו מאוחדים כמו שתמיד הם לא מאוחדים, תמיד יש קבוצות כאלו ואחרות.

מה המשמעות של תמיכת ראש הממשלה באלקין? ונציין שראינו תמיכה 'פרווה', בלי סרטון, בלי תמונה...

התמיכה של ראש הממשלה היא תמיכה פוליטית, היא לא תמיכה תקציבית. סניף 'הליכוד' מתנגד, אבל בגדול אלקין ינצח, כי דווקא הריצה של החרדים מחזקת אותו. הוא (אלקין א.ק.)  מקבל את הקולות של הציונות הדתית ושל 'הליכוד' וגם של חילונים שרוצים את אלקין, לעומת זאת החרדים רובם יתמכו במועמד שלהם וזה יצור מצב שאלקין ינצח.

גם צריך להבין, שהציבור בירושלים יודע שעיריית ירושלים אי אפשר לנהל אותה רק באמצעות ראש עיר - צריך אדם דומיננטי שיש לו קשרים בממשלה, יכולת לקבל תקציבים מהממשלה לכל מיני דברים שירושלים צריכה, וזה רק אלקין יכול מבין המועמדים הקיימים.

אמרת שהחרדים אף פעם לא הלכו יחד, אתה עדיין עומד מאוחרי הדברים?

שיגיד (פרוש א.ק.), מתי הלכו ביחד?! אולי בזמן לופוליאנסקי הם הלכו ביחד פעם אחת. המצב הוא שגם בבחירות האלה יהיה פיצול (בקול החרדי א.ק.).

דוד ביטן מאיר פרוש זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד