י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

משרד החינוך מציע הסעות - החרדים לא ברשימה

שמו של המחוז החרדי הושמט מהרשימה שנכללה בפרסומי משרד החינוך על זכאות להסעה עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, כאשר המודעות מתפרסמות רק בעיתונות החילונית - ומציעה הרשמה באמצעים שאינם נגישים לחרדים רבים. יו"ר ועדת החינוך מש"ס פנה במכתב זועם למשרד

משרד החינוך מציע הסעות - החרדים לא ברשימה

פרסום ראשון: משרד החינוך פרסם בסוף השבוע האחרון מודעות בעיתונות הקוראות להורי ילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במוסדות רגילים להירשם על מנת לקבל את ההסעה החינמית לה הם זכאים מהמדינה - אולם נמנע מלפרסמן בעיתונות החרדית, השמיט את המחוז החרדי מהרשימה והציע אפשרות הרשמה שאינה נגישה לרבים מההורים בציבור החרדי.

ההרשמה מוקדמת של ההורים נדרשת עוד בטרם החלה שנת הלימודים, על מנת לאפשר למשרד החינוך ולמוסד הרלוונטי להיערך בהתאם למספר הילדים שלהם מגיעה ההסעה. אולם, המודעות, שפורסמו רק בעיתונות החילונית, לא כללו את מאות אלפי התלמידים של המחוז החרדי, בו נפתחת שנת הלימודים מוקדם מבמגזר הכללי - והציעו את ההרשמה באמצעות אתר האינטרנט של המשרד, שאינו נגיש עבור משפחות חרדיות רבות.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר היום (שני) יו"ר וועדת החינוך של הכנסת, חה"כ יעקב מרגי, למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בו הוא כותב: "בסוף השבוע האחרון פרסם משרד החינוך בעיתונות / עלונים שונים, הודעה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים. אולם אני מבקש להאיר וסבור שמא בטעות המחוז החרדי נשמט מן הרשימה המכובדת של כל מחוזות המופיעים בפרסום".

מרגי מוסיף ומציין כי: "המחוז החרדי הינו הגדול ביותר מבין המחוזות במשרד וחוסים בו כ- 420 אלף תלמידים אשר נכללו בפרסום זה. ההפניה לאתר האינטרנט של המשרד אין בה כדי לסייע למגזר החרדי אשר ברובו הגדול אינם זמינים ונגישים לעבודה דרך רשת מקוונת, ובשל כך ישנה חשיבות גבוהה עוד יותר להמציא דרכי התקשורת  פשוטים ונגישים יותר עבורם להגשת בקשה לזכאות עבור הסעת ילדיהם".

מרגי מסיים את מכתבו ומבקש את בדיקת מנכ"ל המשרד "בתוספת ידיעה כי במחוז החרדי נפתחת שנת הלימודים עוד מוקדם יותר מהתאריך במערכת החינוך הכללית, ולכך כך יום חשוב עבורם במטרה להגיש את הבקשה שתאושר עוד בטרם תפתח שנת הלימודים במחוז".

'בחדרי חרדים' פנה למשרד החינוך בבקשת תגובה, אולם זו לא התקבלה עד כה - ותפורסם על ידינו מיד כאשר תתקבל - ובמלואה.

יעקב מרגי משרד החינוך פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד