ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הח"כ קורא לחרם על 'העדה'

הסערה חוזרת: "אני לא נחשב כיהודי כשר"

הסערה ביקבי ברקן מסרבת לשכוח. מסמך חדש שנחשף מלמד: היקב לא מתחייב לא להתקשר מחדש עם גוף כשרות שמטיל ספק ביהדותם של העובדים האתיופים | ח"כ מש"ס: "אין מנוס מלהחרים אותם"

הסערה חוזרת: "אני לא נחשב כיהודי כשר"
מפעל ייינות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כחודש התפוצצה בקול רעש גדול פרשת יקבי ברקן ולמרות האמירות כי כל העובדים הוחזרו לעבודתם, בכתבה שפורסמה הערב (שני) ב'כאן חדשות' נחשפים מסמכים המוכיחים כי לא כל העובדים חזרו לשגרה.

כזכור, לפני כחודש נחשף כי עובדי ייצור ממוצא אתיופי הועברו מתפקידם במחלקת הייצור ביקבי ברקן כיוון שבד"ץ 'העדה החרדית' הטיל ספק ביהדותם והורה ליקב להעבירם למחלקות אחרות. בשל הלחץ הציבורי הודיע היקב כי העובדים יחזרו לעבודתם ובמהלך החודש האחרון ניסח היקב יחד עם העובדים וההסתדרות מסמך הבנות.

העובדים האתיופים הסכימו לא להיות קשורים ליין שעליו יש כשרות הבד"צ ושישווק עד לסוף חודש אלול, אך במסמך הסופי נמחק, בהסכמת ההסתדרות ומאחורי גבם של העובדים, אחד הסעיפים העקרוניים מבחינתם שקבע כי היקב לא יתקשר עם גוף כשרות שידרוש את הזזת העובדים האתיופים מתפקידם.

אחד העובדים סיפר בעקבות הסרת הסעיף כי הוא מרגיש שדורכים על הפצע ואמר כי "אני עומד בפני קריסה, אני לא נחשב כיהודי כשר".

'יקבי ברקן' מסרו בתגובה לפרסום כי: "אין ולא מתקיימת הפרדה ואפליה בין עובדי ברקן. החברה הודיע על עמדתה זו לכל הגופים נותני הכשרות, כולל בד"ץ. התקיימו שיחות בים ההסתדרות לבין העובדים במטרה לאפשר הוצאת סחורה שיוצרה בעבר תחת כשרות בד"ץ, והחברה דחתה את שלל ההצעות שקיבלה. עולם כמנהגו נוהג, הסחורה תושמד, אין כשרות בד"ץ ואף עובד לא הוזז או יוזז מתפקידו".

מההסתדרות נמסר בתגובה לכתבה ב'כאן חדשות' כי: "סחורה שכבר יוצרה, תצא החוצה בהסכמת העובדים. הובהר במפורש שלא תהיה כל אפליה וההסתדרות תעמוד על כך. בצידה ותעלה התנגדות מאחד מגופי הכשרות, ההסתדרות תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס הגיב בחריפות לכתבה ששודרה הערב וקרא לחרם על הבד"ץ: "לאור הגזענות הטהורה של בד"ץ העדה החרדית ביקבי ברקן, אין מנוס מלהחרים אותם. יש היום די בד"צים מהדרין שאפשר לחיות בלעדיהם, וזה מזמן עסק כמו כל עסק", כתב הח"כ בחשבון הטוויטר שלו.

סערת יקבי ברקן אתיופים העדה החרדית חרם יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד