י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדיינים קבעו:

אישה לא צריכה להחזיר תכשיטים אחרי הגירושין

בין בני זוג מירושלים שרצו להתגרש נוצרה מחלוקת בשאלה למי שייכים תכשיטיה של האישה • השאלה גרמה גם למחלוקת הלכתית בין הדיינים , ואלו החליטו לכתוב שלושה פסקי דין שונים

 אישה לא צריכה להחזיר תכשיטים אחרי הגירושין
pixabay

כששני בני זוג ירושלמים החליטו לסיים את נישואיהם, עלתה שאלה מהותית שגרמה למחלוקת קשה - לא רק בין בני הזוג לשעבר, אלא גם בין הדיינים עצמם. האם טבעות ועגילים, צמידים ותליונים שבעל קונה לאשתו הם כליסינג המסתיים עם סיום הנישואין, או כמתנת קבע הנשארת אצל האישה לאחר הגירושין?

מצד אחד, אמר הבעל לשעבר, כי התכשיטים שייכים לו, שכן הוא זה שקנה אותם לאשתו כדי שתתנאה בעיניו בזמן שהם נשואים, אבל לאחר הגירושין כבר אין תוקף למתנה והוא רוצה את התכשיטים בחזרה. האישה מצדה טוענת שקיבלה את התכשיטים במתנה ולא על דעת זה שתחזיר במקרה של גירושין ולכן הם רכושה הבלעדי.

הדיינים בבית הדין נחלקו בשאלה והחליטו לכתוב שלושה פסקי דין שונים. כל דיין ציטט עשרות מקורות הלכתיים - החל מהשולחן ערוך ועד לספרי הלכה ודיינים בני זמננו, זאת כדי לבסס את עמדתו, וכל דיין כתב בפתח פסק הדין כי "בהלכה זו נחלקו הדעות בבית הדין".

דיין אחד טוען כי לרוב - הבגדים והתכשיטים נשארים בידי האישה, ועל כן היא לא צריכה להחזירם לבעל, דיין שני טוען כי התכשיטים נועדו להתנאות בהם בנישואים ועל כן האישה צריכה להחזירם, ואילו הדיין השלישי, שהיה אמור להכריע בין השניים, החליט לבחור בדרך שלישית ולא להכריע במחלוקת ההלכתית.

בפן המעשי, קבע הדיין, כי המחלוקת היא בשאלה מי יקבל את הכסף מהתכשיטים שנמכרו, וכיוון שלאישה נפסקו מזונות נמוכים, היא יכולה להשתמש בכסף כהשלמת מזונות ולא צריכה להחזירו.

גירושין תכשיטים חוות דעת הלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד