י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לייבל'ה בליל שישי

במטוס, במלון ועל הספסל: כל הנופשים נלכדו

גם בבין הזמנים, לייבל'ה לא מוותר על המדור הנחשק, שהשבוע כמובן במרכז הפוקוס - המפורסמים שיצאו לנופש ונלכדו ברשת הדיווחים והצילומים הכל-יכולה של לייבל'ה. וגם: על נכד ה'גדול' הליטאי שעלה לתורה בספר החסידי המקודש

במטוס, במלון ועל הספסל: כל הנופשים נלכדו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"וירא מנוחה כי טוב". זה הפסוק שמנחה את לייבל'ה מאז נשמעה שריקת היציאה לימי בין הזמנים הנוראיים, שאחריה הודיע לייבל'ה לרעייתו הינדל'ה כי בהתחשב בכך שאין יותר כולל ערב, על מנת שלא יעבור יום ללא לימוד תורה - הוא לא יוותר על ישיבת בין הזמנים עם 12 שקל לשעה בשעות הבוקר, ואז הוא מבטיח להתפנות לילדים.

וכך אכן נוהג לייבל'ה. בין לבין, הוא יוצא עם הילדים לראות את פלאי הבריאה ואת הדרוזים שעושים הרבה כסף בפארקים שלהם - למרות שהם מאוד מאוד כועסים על 'חוק הלאום' והמסתעף. למרות שהילדים ביקשו לטוס חו"ל כמנהג בעלי בתים חשובים, לייבל'ה לא יוצא מהארץ - מלבד הדברים המותרים בהלכה ומסתפק בעונג שבת אמיתי בנירוונה ים המלח.

לייבל'ה יודע גם להתעניין בפוליטיקה בימי בין הזמנים, ולא פספס אף ערב את הקלטות חבר הכנסת משה גפני, שהגיעו בסדרה אחת-אחת, למען ישמעו ויראו כל עם ישראל את היו"ר, ששכח לסגור את פיו. מה שלייבל'ה יודע כעת - גפני לא יקיים יותר ישיבות הנהלה, לאחר שהגיע למסקנה שב-2018 הכל דולף.

בכל אופן, לייבל'ה לא זנח את המצלמה המטושטשת, ויצא בעקבות המפורסמים - לדעת היכן הם נופשים.

תחילה פתח לייבל'ה ביו"ר ש"ס והפריפריה, השר אריה דרעי, שאם בכל השנה איננו עוזב את הגמרא כסגולת שר התורה, בוודאי שגם בבין הזמנים, כשהמשפחה לצדו בספסופה, נצפה לומד בעכו עם גמרתו האהובה, כשכובע מצחייה לראשו.

את ראש עיריית בית שמש, מוישה אבוטבול, שעדיין לא סגר עם 'דגל' ו'שלומי אמונים', זיהה לייבל'ה במטוס, בדרך לגרמניה. בכלי הטיס המעופף פגש ראש העיר את עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, גם הוא בדרך לדאצ'ה קצר לפני קוסטה ריקה, ושאל אותו איך חותמים על חוזים שאי אפשר להפר אותם.

ומי שעזב גם הוא את קלחת הבחירות באלעד היה סגן ראש העיר, צוריאל קריספל, שנצפה - אמנם לא ממריא לחלדודנא  - אך עדיין עומד בתור כאחד האדם.

והרב אמנון יצחק, המחזיר בתשובה הגדול, נצפה דווקא בשוויץ, שם הוא שוהה למנוחה בימי בין הזמנים הקשים.

לייבל'ה חוזר בגיחה לארץ, כשהוא מזהה במלון רויאל בים המלח את היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר, משקיף ממרומי הקומות העליונות של המבנה ביום שישי שעבר. ביכלר נצפה מדבר עם אחיו, שעמד במרפסת השנייה. גולש לייבל'ה תיעד את יענקי, שגם בחופש לא מפסיק לעבוד.

ובזמן שסיעות 'אגודת ישראל' וש"ס מתקוטטות ביניהן ברחבי הארץ, דווקא בצפת נרשם שיתוף פעולה הדוק בין יו"ר 'אגודת ישראל' המקומי, נחמן גלבך, לסגן ראש העיר מש"ס, נהוראי לחיאני. החודש תפעלו השניים יחד את 'המבצר של הישיבישערס' בצפת, והשבוע אף אירחו שם את מרדכי בן דוד, יידל ורדיגר והקומזיצאי שמואל גריינמן. שליח לייבל'ה לכד במצלמתו את שלום וגשל, כשהוא מתעמק בשלט של המקום.

לייבל'ה לא וויתר כמובן גם על שליחיו לאירופה, ובמלון של ורשנר בהרים הצרפתיים, פגש את חה"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס, שנשא נאום מרתק ואפילו חשף כי יעקב אשר הציע לו את הראשות באלעד. מי היה מאמין שכך יהיה, אבל יעקב אשר כנראה אמר זאת באווירה פורימית, בעוד בן צור סופג את הדברים דווקא באווירה של יום כיפור.

ובאותו מלון שהה גם איש החסד הנודע, חונא דייטש, שלראשונה בחייו קיבל על עצמו להשאיר את מכשיר הטלפון בחדר המלון, ולהיענות רק לעת ערב לבקשות הרבות שהגיעו לפתחו. לייבל'ה הצליח לעלות על תמונה מיוחדת של דייטש, שהפעם שבר שגרה ונשכב על ספסל מול נופים עוצרי נשימה. כאשר בשונה מהאדמו"רים, אצלו דלפה התמונה לרשת.

ובאם בהרים אירופיים עסקינן, ראה לייבל'ה את חתנא דבי נשיאה של הראשון לציון הגר"י יוסף, הרב ברוך דרעי, ראש הכולל המפורסם שמתחבב כאחד האדם על כל הגבירים, כשהוא נופש בהרים המושלגים עם עוזרו הנאמן של חמיו יעקב צדקה.

מי שנמצא גם כן במקום הוא איש השלום הספרדי, איל משיח,. בכל מקום שהרבנים נמצאים, משיח נמצא אף הוא. אולי יצליח להביא שלום, מי יודע.

ואיש היח"ץ קובי סלע מ'קוביס', נצפה באיטליה יחד עם עורך הדין החסידי ישראל ענדען - שבין עבודה לעבודה השחיל גיחה לאיטליה.

ומאיטליה לרומניה, שם ראה לייבל'ה ארבעה דורות בתמונה אחת. הראשון הוא הרב מנחם לרר, חזן צבאי בכיר לשעבר שלאחרונה פתח חצר חסידית, יחד עם הרב אברהם לוי - שעבר מחצר הרב וואזנר לחצר הרב לרר. השני הוא הצלם שוקי לרר והשלישי הצלם נפתלי לרר. את הדור הרביעי ייצגה זהבה לרר, הקטנה שנולדה זה עתה, וכבר עשו לה דרכון ולקחו אותה לחופשה.

לייבל'ה לא ויתר גם על ארה"ב, שם ראה אחדות מהי, כשלרגל ימי בין הזמנים נתלתה מודעה מאוחדת, עם תמונותיהם של מרן הרב שטיינמן ומרן הרב אויערבך, זכר צדיקים לברכה. מה שנקרא - אחדות שלא רואים בשום מקום, רק בארה"ב. ובפרט בימים אלו שבהם האור והחושך משמשים בערבוביא, ואין הנהגה.

ואפרופו ארה"ב, מי שעשה השבוע עליה לישראל הוא האיש והויז'ניץ ממונסי (כמובן שיש לזכור תמיד: "ממונסי, לא מונסי"), הלא הוא אפרים ליבוביץ, שעלה עם כל בני המשפחה לחון את עפרה של ארץ הקודש ועזב את עולם החומריות לטובת הרוחניות.

רגע לפני, הוא הגיע להפרד מהבנש"ק המפורסם ר' זישי טווערסקי, הנכד המשותף של הרבי מסקווירא והרבי מויז'ניץ, ששניהם עברו השבוע טיפול רפואי וברוך ה' החלימו. ליבו, כפי שהוא מכונה, נפרד מזישי - ולייבל'ה משתף.

ובמסגרת בין הזמנים הגיע לייב'לה לבני ברק, שם קם מאוחר והגיע להתפלל בשבת האחרונה, בבית הכנסת של חסידי מכנובקא, שברחוב רש"י פינת ברטנורא בעיר. לייבל'ה זיהה התרגשות גדולה, עת הוציאו את ספר התורה של הבעל שם טוב הקדוש, הנמצא במקום. מי שקיבל עלייה היה נכדו של שר התורה, שלומי קנייבסקי, האח המערבב של יענקי. ואם זה לא חבלי ביאת המשיח, שהנכד הליטאי עולה לספר התורה החסידי, אז חבלי משיח מה הם?

ואפרופו מכנובקא, לייבל'ה זיהה לשמחתו כיצד השלום בין בעלזא למכנובקא פרץ את כל המחסומים, כאשר בחתונת קאמרנא – נאראל שרה התזמורת לאדמו"ר האורח את השיר "כי אנו עמך" - השיר שלא נגמר בחתונת בעלזא האחרונה - וכך זה נראה בווידאו שתיעד משה קליין.

ואפרופו החתונה של קאמרנא: בשעת לילה מאוחרת, לאחר שכל האדמו"רים כמעט ונרדמו, הגיע מפיק החתונה, מוטי רבינוביץ מ'טיפ', עם עגלת שתיה של פחיות אלכוהול, לחלק לאדמו"רים - לבל לא יירדמו במצוה טאנץ.

ובאותה חתונה ראה לייבל'ה גם את חבר הכנסת אייכלר, יחד עם הרבי מספינקא (שבמקרה היה באירוע ללא נוכחות משותפת של הר' ברלנד). אייכלר ניגש עם נכדו חתן הבר מצוה, והתברך על ידי הרבי מספינקא.

ואת חבר מועצת עיריית בני ברק ומנכ"ל חסידות ערלוי, פרץ אברמוביץ', שחגג את הולדת בתו, ראה לייבל'ה כשהוא יושב והוגה בתורה, בבית המדרש של חסידות נדבורנה בבני ברק.

ויש עיתונאים שאינם יוצאים לחופש. וכך, במסגרת בין הזמנים, העתיק צוות עיתון 'המבשר' את משכנו למסעדת קרויזר הירושלמית. בישיבת המערכת נכחו המנהל המקצועי הרב אברהם רכטשפר, והסופרים: יקותיאל יהודה גנזל, מרדכי ברנשטיין ויוסף מאיר האס, כשמוטי קרויזר מוסיף נופך נוסטלגי משלו על מוספי החגים הנסגרים מעל צלחות הטשולנט המהביל. וכך, בעוד בשאר העיתונים עוד לא חושבים על החגים, אצל רכשטפר כבר הכל סגור.

ואפרופו טשולנט, לייבל'ה לא מזניח כמובן את העיתונאי הבלתי נלאה יענקי פרבר, אשר בנוסף לכהונתו כשגריר החוץ של המערכת בה אתם קוראים את המדור, מנהל במקביל עבור טראמפ את המלחמות הצייצניות, הגוררות מאות לייקים. לייבל'ה הפעיל את המעקב, וגילה את הפרבר מבלה את ה'ליל שישי' במסעדת הבוטיק 'הטרקלין', אשר ממוקמת ברחוב נפחא בבני ברק המעטירה, מול חסידות דאראג. לידי לייבל'ה הגיע כבר הדיווח על כך שהטשולנט כבש היה משו משו.

ובסרפאוס שבאוסטריה, נצפה הסופר דוד דמן מ'משפחה' וחסיד בעלזא בפני עצמו, כשהוא סועד יחד עם הנגיד חיים קעניג מאנטוורפן, שהביא "לחיים". השניים סיפרו אודות בעל ההילולא, קודש הקודשים רבי אהרון מבעלזא זיע"א.

ובסבב החתונות בשבוע שעבר, לייבל'ה לא התעייף - החל מהחתונה של בן יוסי אליטוב ועד החתונה של שוינגר. בחתונת אליטוב ראה לייבל'ה את אריה ארליך ועמיתו ישראל גרובייס, כשהם מנהלים דיאלוג עם מלך הטוויטר והטלגרם חיים לוינסון, סביב זיקוק החרדיות. 

ובחתונה אחרת באותו ערב, באולמי סיטי טאואר ברמת גן, הבחין לייבל'ה בשניים משוחחים. הראשון הוא חיים אפשטיין, סגן ראש עיריית ירושלים מ'עץ', שהאריך שיח עם אבינועם קוטשר, הרל"ש של רבה של ירושלים. שניהם, כך נראה, סגרו דילים ומתברר גם שהם קרובי משפחה מאותה שמחה. 

ובשמחה משפחתית של סגן ראש העיר ויו"ר 'יחד' ברמלה, רונן מושייב, ניצל אלי ישי את ההפסקות בין המנות הרבות, ליצירת חזית דתית מאוחדת בעיר. ראש העיר, מיכאל וידל, הפתיע והצטרף. עוד השתתפו, יועץ התקשורת מני חדד ומיכאל רחמים, מנהל המחלקה המונציפאלית.

ובוודאי שאם כבר ברמלה, לייבל'ה היה חייב לקפוץ ללוד. אז ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, נמצא בטיול עם משפחתו בקפריסין, ולא שוכח מידי בוקר לקפוץ לתפילת שחרית בבית חב"ד בפאפוס, שבהנהלת השליח הרב איציק אייזנבך - חתנו של הרב ברוך בועז יורקוביץ, רב קהילת חב"ד בלוד אותו מכיר רביבו מזה שנים רבות.

ובזמן שכולם יוצאים לחופש, יש אנשים שממשיכים לעבוד. מנדי קוריץ, מנכ"ל קוריץ מערכות, נצפה מסביר לעובדיו איך להתקין את מצלמות האבטחה בפינת החי המשודרגת של בני ברק. לייבל'ה מקווה שהמצלמות לא ינפיקו דו"חות לעוברים ושבים - מקסימום לקופים הזקנים.

והזמר מרדכי בן דוד, יחד עם בנו ממשיך דרכו יידל וחבר מועצת העיר אלעד אבי דיין, נצפו השבוע בסוד שיח במלון בטבריה. לייבל'ה לא מאמין שדיין מחפש מי שישיר לו בגינג'ל של הבחירות.

ובמסגרת הטרנד של אדמו"רים בלוטו ובבנקים, נצפה יוסי צימט, האיש הכל יכול של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, מושך השבוע מזומנים במזרחי טפחות בבני ברק.

ולסיום, כמנהג, פינת המזל-טובים: ברכת מזל"ט להרה"ח ר' הערשל כץ, משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל הולדת הנין - נכד לבנו ר' חיים מאיר כץ, חבר הנהלת העיר אלעד ומנכ"ל מוסדות צמח צדיק ויז'ניץ באלעד.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי ר' שמעון ברוין, לרגל הולדת הנכד, בן בכור אצל חתנו אברהם יהושע היימליך.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' ראובן חיים וינברגר, מראשי ועסקני חסידות בעלזא בארה"ב, לרגל הולדת הנכדה - בת לחתנו ר' אברהם מאירוביץ, מעסקני בעלזא בלייקווד. הקידושא רבא יתקיים בשבת בבוקר, בבית המדרש בעלזא שבלייקווד.

ברכת מזל טוב גם להרה"ח ר' מאיר לוסטיג, משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים מבני ברק, לרגל הולדת הנכדים.

ומזל טוב לחסיד סטריקוב, לר' יוסף שלמה גרליץ מנהל הקשיבה מרכז יעוץ והכוונה בעיריית ב"ב, לרגל אירוסי בנו, הבה"ח דוד מבחירי ישיבת טשערנוביל בב"ב.

ואחרון אחרון חביב: ברכת מזל טוב לר' אהרן טייטלבוים מעורכי המגזין 'קהלא קדישא' לרגל הולדת הבן.

לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד