י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

איזה רעיון נפלא: יום גיבוש לעובדים בסדנת נגרות

מעסיקים רבים שואלים את עצמם, איזה תוכן מקורי אפשר לצקת ליום גיבוש הבא של העובדים. בבית מלון הם כבר היו, גם בחו"ל

איזה רעיון נפלא: יום גיבוש לעובדים בסדנת נגרות
צילום: סטודיו לאומנויות העץ

עשו טיול, שתו קפה במאהל בדואי. מה עוד אפשר לעשות שבאמת יגרום לעוברים לחוויה אישית, משהו שהם יצאו ממנו מחוזקים, מגובשים ושמחים.

על סדנת נגרות יומית שמעתם? אם לא בואו נעשה לכם היכרות. בבית ינאי, במקום קסום שוכן הסטודיו לאומנויות העץ - בית ינאי, שיש בו המון קורסים של נגרות למתחילים ולמתקדמים, קורסים שונים של נגרות שימושית, חריטה בעץ, פיסול בעץ ועוד. מעבר לעניין הרב של הקורס, להכנסת האורחים המדהימה של המדריכים ולחוויה האישית עצמה, גם העובדים שלכם יכולים לצאת עם קצת ידע על נגרות אם תחליטו לקחת את כל החברה לסדנה יומית של נגרות, ממנה תצאו לא רק מגובשים אלא גם עם איזה רהיט ביד.

ולמעסיקים המתלבטים יש לנו רק מילה אחת לומר: לכו על זה, כי אין לגבש עובדים תחת יצירה, במקום מקורי ומיוחד המחבר אותם לעצמם, מוריד את כל המסכות וגורם להם להיות הם עצמם.

הסדנה הזו מיועדת לאנשים שאין להם שום ידע בנגרות, גם לנשים וגם לגברים ובכל הגילאים. מהניסיון שלנו, אין דבר יותר משמח אנשים מלעמול תחת הדרכה על איזה ריהט קטן ולבשר לכל העולם שאת זה הוא עשה. יצירה עצמית זה דבר שמשמח כל אחד, החל מאיש הייטק ועד אחרון העוסקים במלאכה.

למה לבוא אלינו?

אתם הרי רוצים להתנתק, זה הרעיון הכללי. לעבור ממקום של משרד סגור החוצה, וזה לא מספיק להיכנס לרכב ולא לנסוע לכיוון של העבודה, חשובה החוויה שתעברו כדי להתנתק ואם עדיין לא הייתם בסדנת נגרות, לא הרגשתם והרחתם את ריחו של העץ, הגורם לכם לדמיין יערות עד, אדמה וריח של שורשים. זה מקום אמתי בו כל אחד מתחבר לעצמו, ליצירתיות שלו וגם לומד.

סדנת גיבוש נגרות לעובדים

סדנה חד יומית חושפת את המשתתפים לעץ. איזה עץ בוחרים לאיזה רהיט, עם איזה עצים עובדים? איך מעבדים את העץ? עם איזה כלים משתמשים וכמובן שמעבר לידע התיאורטי, המשתתפים יוצרים וזו החוויה הכי עמוקה שיש.

דבר אחד חשוב לומר. כל העובדים שהשתתפו בסדנאות חד יומיות, יצאו מהמקום מוקסמים שכן, לא מדובר רק על סדנת לימוד, אלא על האווירה הכפרית המיוחדת שיש במקום וההשראה שמקבל כל אחד מהמקום ומהאנשים המיוחדים שכל אהבתם היא לעץ ותוצריו.

קצת על הסטודיו לאומנויות העץ

תארו לעצמכם בבית ינאי במקום קסום עם אנשים מיוחדים, קורסים לנגרות. את ה"מוסד" המכובד והקסום הזה הקים לפני 20 שנה, חי פלח, אמן בוגר מכון אבני ובוגר בית ספר מקצועי לנגרות. בהמשך הצטרף אליו נמרוד שמיע, נגר מומחה שעבד בבנייה ושיפוץ של סירות בוונציה.

יחד עם צוות של 11 מדריכים, הם מנהלים בחן ובקסם את הקורסים השונים וההמלצות המופיעות באתר שלהם מתארות את החוויה העמוקה שעברו הבוגרים. גם העובדים שלכם יכולים להיות חלק מההנאה הזו.

אם אתם רוצים לגבש את העובדים שלהם, תחשבו על משהו בלתי אמצעי כמו סדנה חד יומית לנגרות. משהו שיחבר בין האנשים, יגרום להם לחוות חוויה משותפת ומי יודע, אולי עוד תגלו שאתם בכלל מעסיקים מישהו עם כישרון כמו של סבא ג'פטו.

על אנשי הייטק ונגרות

לסדנאות הנגרות היומיות, של הסטודיו לאומנויות העץ מגיעים הרבה מאוד קבוצות עובדים של תעשיית הייטק וחברות אינטרנט וזה לא מקרי. הישיבה הממושכת מול מחשבים, והחשיפה הרצופה לטכנולוגיה, אפליקציות וגאג'טים, יצרה עולם בו המציאות אינה עולה על הדמיון, וגם לא על הווירטואלי.

אנשים מתמכרים לעבודה שלהם, לא לוקחים אוויר, לא עושים הפסקה וחיים במרוץ חיים מטורף, שבסופו של דבר שוחק אותם ולא מאפשר להם לנשום תרתי משמע. אנחנו מציעים להם הזדמנות - להרגיש ולחוות משהו שהוא מחוץ לאזור הנוחות שלהם. משהו שהוא שובר שגרה וחוויתי, אישי ואינטימי. וזה עובד.

חלק מהעובדים האלה אגב, מתאהבים בעץ, מתאהבים במקום ולוקחים קורס יותר ממושכים. כאשר שאלנו אותם מדוע הם ענו תשובה אחת: "החזרתם לנו את דופק החיים". וזה נכון.

והם גם יוצאים עם רהיט ביד. קשה שלא להתגאות ביצירות המדהימות שנעשות בסדנה בת יום בסטודיו לאומנויות העץ - בית ינאי כמו: כורסא, מתקן לירקות, שולחנות, כיסאות, שרפרפים ועוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד