י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לראשונה לאחר 100 שנה

מינוי ראשון מסוגו בבתי הדין הרבניים

בעקבות עתירה שהגישו ארגוני נשים, הוכרז היום על מינויה של אישה ראשונה לתפקיד משפטי בעל משמעות והשפעה בבתי הדין הרבניים • הארגונים העותרים: "לראשונה במאה שנות קיומו של מוסד בתי הדין הרבניים הרשמיים בישראל, תכהן אישה כחלק מהמנגנון השיפוטי עצמו" 

 מינוי ראשון מסוגו בבתי הדין הרבניים
זינדל

היסטוריה בבתי הדין הרבניים: אישה מונתה לתפקיד משפטי בבית הדין הרבני. נציבות שירות המדינה הודיעה אמש (א') כי היא החליטה למנות את שירה בן אלי, עורכת דין, לתפקיד עוזרת משפטית לדיינים.

עד היום מונו נשים רק לתפקידי מנהלה בבתי הדין, אך כאמור, לראשונה מונתה אישה לתפקיד בעל השפעה משמעותית על החלטות הדיינים, שתתעסק גם בדיני משפט עבריים ובפסקי דין המשפיעים על גורל משפחות ונשים.

ההחלטה על המינוי התקבלה בעקבות עתירה של מרכז 'רקמן' ומכון 'עתים', שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה - בדרישה לבטל את האפליה שהייתה קיימת עד היום, שבעקבותיה מונו גברים בלבד.

הארגונים שהגישו את העתירה הגיבו להודעה ואמרו כי מדובר בצעד ראשון לאחר מאה שנות קיום של בית הדין: "לראשונה במאה שנות קיומו של מוסד בתי הדין הרבניים הרשמיים בישראל, תכהן אישה כחלק מהמנגנון השיפוטי עצמו, ובכך לראשונה אישה תהיה שותפה רשמית להליך קבלת ההחלטות בגוף השיפוטי הדתי".

כזכור, בשנים האחרונות נשמעים לא מעט קולות שטוענים כי חוסר הנוכחות של נשים בתהליכי קבלת ההחלטות בבתי הדין כמוהו כאפליה מגדרית וכן נשמעים קולות של נשים הטוענות כי הדיינים לא יכולים להבין בהכרח את התהליכים שהן עוברות.

בית הדין בית הדין הרבני דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד