ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
במהלך הפגנת 'הפלג'

הכתב הצבאי הותקף: תחנת הרדיו קוראת לחקירה

במהלך הפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק, הותקף כתב גלי צה"ל על ידי שוטרים. בעקבות כך דורשים בגלי צה"ל ממפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה

הכתב הצבאי הותקף: תחנת הרדיו קוראת לחקירה
תקיפת יאיר אורביטו על ידי שוטרים צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בשעות הצהריים (שני) הגיע כתב גלי צה"ל לענייני דתות יאיר אורביטו, לסיקור הפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק. במהלך ההפגנה, הכתב צילם מאחורי קו השוטרים שהדפו את המון המפגינים אל המדרכה.

במהלך ההפגנה, בעוד יאיר מסקר, הותקף על ידי אחד השוטרים. "שוטר התחיל להכות אותי ולגרור אותי על המדרגות", תיאר יאיר את המקרה. בציוץ שהעלה לטוויטר נשמע יאיר צועק "אני עיתונאי", אך למרות זאת "אמרו לי 'זה לא מעניין' והמשיכו לבעוט אותי" מספר יאיר.

בעקבות המקרה החמור לכאורה, פנתה תחנת הרדיו גלי צה"ל למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך ולמועצת העיתונות.

ארגון העיתונאים מצידו שיגר הערב גם הוא מכתב למפכ"ל ובו דרש לברר מדוע הותקף הכתב. "לדברי העיתונאי, הוא הרגיש לפתע מכה בכתף, ושוטרים החלו לגרור אותו על פני מדרגות, למרות שלא יצר כל סכנה, לא עמד בין המפגינים ולא גרם שום הפרעה. השוטרים בעטו בו וגררו אותו ללא כל סיבה" נכתב. "העיתונאי צעק "אני עיתונאי" ושלף תעודה המעידה על כך, שהונפקה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית" (לע"מ).

בשלב הראשון, כך על פי המכתב, הגיבו השוטרים בצעקות "זה לא מעניין אותי", רק בשלב שני, אחרי שהשוטרים נרגעו, הם האשימו את העיתונאי "למה אתה לא עונד את התעודה בסרט על החזה?". 

בארגון העיתונאים ביקשו לברר מדוע הותקף העיתונאי, גם אחרי שהבהיר לשוטרים כי הוא עיתונאי המבצע את עבודתו. "אנחנו מבקשים לזרז את ההידברות, כדי להגיע לנוסח מוסכם של פקודות קבע לשוטרים, שיאפשרו לעיתונאים לעשות את עבודתם ולא לחשוש מאלימות של שוטרים". עוד הוסיפו כי "עיתונאים מגיעים לשטח כדי לשרת את הציבור, וכל פגיעה בעיתונות, קל וחומר אלימות שכזאת - היא פגיעה בציבור שאותו העיתונאי משרת".

מגלי צה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות השוטרים והאלימות שהופעלה כלפי כתב גלי צה"ל. פנייה למפכ"ל המשטרה לבחון את התנהגות השוטרים הועברה הערב".

במהלך ההפגנה עצרו כוחות משטרה ממרחב דן 29 חשודים בהפרת הסדר הציבורי, שהועברו באמצעות אוטובוס לתחנת משטרה.

יאיר אורביטו תקיפת עיתונאים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד