י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביוזמת ארגוני צער בע"ח

חשש בארה"ב: השטריימלים ייאסרו למכירה?

מועצת העיר של לוס אנג'לס דנה בימים אלו בהצעת חוק המבקשת לאסור מכירת בגדי פרווה • אם החוק יעבור, תהפוך לוס אנג'לס למטרופולין האמריקאי הגדול ביותר שאוסר מכירות פרווה • חשש כבד בקרב הקהילה החסידית בעיר - הנוהגת ללבוש שטריימלים • כל הפרטים על הסערה

חשש בארה"ב: השטריימלים ייאסרו למכירה?
הסערה הבאה? צילום: יונתן זינדל, מנחם הכטמן, פאש 90

מועצת העיר של לוס אנג'לס, העיר הגדולה ביותר במערב ארצות הברית, דנה בימים אלו בהצעת חוק המבקשת לאסור מכירת מוצרי ובגדי פרווה. כך דווח ברשת "פוקס ניוז".

אם החוק יעבור, תהפוך לוס אנג'לס למטרופולין האמריקאי הגדול ביותר שאוסר מכירות של בגדי פרווה. 

לפי הדיווח ב"פוקס ניוז", ב-1 באוגוסט החודש נפגשו פעילים של מספר ארגוני 'צער בעלי חיים' עם חבר מועצת העיר פול קוארץ במשרדי העירייה - כדי לדון בנושא. במידה וההצעה - שנכתבה על ידי קוארץ וחבר המועצה בוב בלומנפלד - תעבור, תצטרף לוס אנג'לס למערב הוליווד, ברקלי וסן-פרנסיסקו, שכבר אסרו על מכירת בגדי פרווה.

בסן-פרנסיסקו ייכנס החוק לתוקף ב-1 ינואר 2019, בעקבות החלטת מועצת העיר פה אחד לאסור על מכירת פרווה בחודש מרץ האחרון.

"השורה התחתונה" אמר בריאן רופנקאמפ, חבר בארגון 'צער בעלי חיים' בלוס אנג'לס במהלך הדיון שנערך בעירייה, "שבני אדם לא צריכים ללבוש פרווה של חיה אחרת, לא בלוס אנג'לס, לא בשום עיר אחרת, מי שממשיך ומאפשר את מכירת הפרווה, הוא למעשה מחפה על אלימות נגד חיות".

נכון לעכשיו, ההצעה היא לאסור ייצור של מוצרים חדשים מפרווה ומכירה של בגדים מפרווה, כולל תיקים ואביזרים, למעט "סחורות משומשות".

לעומת הקולות המתנגדים, ישנם תושבים שפחות התחברו לחוק. אחד הבעלים של חנות אופנה בלוס אנג'לס התלונן על ההצעה וטען כי "חקיקה כזו תהיה מוטעית".

"בהתחלה זה מה שאתה לובש, אחר כך זה מה שאתה יכול לאכול, זה לא מה שדמוקרטיה אמורה להיות", כך אמר בעל חנות האופנה ל"לוס אנג'לס טיימס".

מעבר לכך, העברת החוק עשויה לגרום לבעיה חמורה בקרב הקהילה החסידית, שאנשיה נוהגים ללבוש שטריימל - שכידוע, עשוי מזנבות שועל.

לגבי אנ"ש שחובשים שטריימלים, מציין הכתב ברשת פוקס כי מגיש ההצעה לאיסור מכירת מוצרי פרווה, ביקש מהפעילים לחקור ולדווח על סכסוכים אפשריים שעלולים להיווצר עקב הכללים החדשים אותו הוא מנסה לקדם, כמו "כובעי הפרווה שאותם חובשים יהודים חסידים". כך מכנה הכתב את השטריימלים.

בינתיים החוק נכנס לתוקף רק במערב הוליווד - מובלעת קטנה בתוך לוס אנג'לס - החל מ-2011, וטרם הוחל על העיר לוס אנג'לס רבתי. "בשלב זה", אומר קית' קפלן, דובר מועצת המידע לגבי פרווה באמריקה, "האיסור לא ממש אפקטיבי. אם הם לא יכולים למצוא אותו במערב הוליווד, הם יצאו ממש מחוץ למערב הוליווד כדי לקנות אותו".

שטריימל לוס אנג'לס הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד