י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסלמה בדרום

לילה קשה בעוטף • גורם צבאי: "מתקרבים למערכה צבאית בעזה"

גורם צבאי בכיר העריך הבוקר כי "אנחנו מתקרבים למערכה בעזה, שבה חמאס יוכה מכה קשה. צה"ל מתגבר משמעותית את הכוחות בדרום ומכין את המשך התגובה שלו" • סיכום כל אירועי הלילה בעוטף עזה: הנפילות, הפגיעות, ההנחיות והמגבלות החדשות של כוחות הביטחון והחירום

לילה קשה בעוטף • גורם צבאי: "מתקרבים למערכה צבאית בעזה"
ההסלמה בדרום

לילה סוער עבר על תושבי עוטף עזה: מחצות הלילה זוהו כ-80 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, ובסה"כ זוהו כ-180 מאז ההסלמה הנוכחית שהחלה אתמול בערב (רביעי). סוללת כיפת ברזל יירטה 30 שיגורים. רוב הנפילות היו בשטח פתוח.

במהלך הלילה, שתי עובדות זרות נפצעו קשה וקל במועצה האיזורית אשכול. בשעה 5:32 התפוצצה רקטה בחממה במועצה האיזורית אשכול, צוותי מד"א פינו עובדת זרה ממוצא תאילנדי עם פציעות בחזה ובגפיים במצב בינוני-קשה. היא נפגעה מרסיסים והועברה לבית החולים 'סורוקה', כשמצבה מוגדר קשה.

פרופ' יוחנן פייזר, סגן מנהל ביה"ח 'סורוקה', מעדכן כי מדובר באישה בשנות העשרים לחייה שפונתה לחדר הטראומה. "לאחר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה, היא הובהלה לחדר הניתוח. מצבה מוגדר קשה והיא סובלת מפגיעות מרסיסים באזור חלל הבטן".

כמו כן, במהלך הלילה נשמעו למעלה מ-15 אזעקות באשכול. כיפת ברזל יירטה טילים שסיכנו אזורים מיושבים. פגיעה ישירה בחממות מחוץ ליישוב עם נפגעים. בהתאם להנחיות הצבא, אין פעילות במסגרות החינוך למעט שלושה יישובים באשכול שהוחרגו.

התלקחות שריפה כתוצאה מנפילה בישוב במועצה אזורית אשכול (צילום: ביטחון אשכול)

בנוסף, במהלך הבוקר הוזעקו שוטרי וחבלני משטרת ישראל אל זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בנייה בעיר שדרות, שם אותרה נפילת רקטה. כוחות המשטרה וחבלני המשטרה מטפלים בזירה תוך איסוף ממצאים.

כתגובה לירי הטילים, תקף צה"ל לפנות בוקר באמצעות מטוסי קרב למעלה מ-20 מטרות צבאיות במתחמים צבאיים ובמחנה אימונים של חמאס. בין המטרות: מחסן לאחסון אמצעי לחימה ומתחם הכוח הימי של חמאס לאימונים.

כמו כן, הותקפו חמישה מתחמי אימונים מחסן ציוד מרכזי ומקום מפגש המשמש את בכירי חטיבת חאן יונס. יצוין כי עד כה הותקפו למעלה מ-150 מטרות של ארגון הטרור חמאס, שבצה"ל מכנים אותם "יעדים אסטרטגיים".

 זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

לאור ההסלמה החמורה, גורם צבאי בכיר אמר הבוקר בשיחה עם כתבים צבאיים כי "אנחנו מתקרבים למערכה בעזה, שבה חמאס יוכה מכה קשה. צה"ל מתגבר משמעותית את הכוחות בדרום ומכין את המשך התגובה שלו".

לדברי אותו בכיר: "חמאס יבין כבר בשעות הקרובות שלא בטוח שהוא בחר בכיוון הנכון". הבכיר הוסיף כי "אנחנו לא משחקים מטקות עם החמאס בחוף הים. זה לא כוחות. בהליכה על החבל בעזה הנטייה של הלוליין הבוקר היא לכיוון מערכה".

הגורם הבכיר התייחס גם ‏לחיסול צלפי חמאס שלשום, ואמר כי "לא בטוח שזו הייתה טעות. לא ידענו על תצוגת הנשק ולא כדאי לו לעשותם על הגדר". לדבריו, "אם נלך למערכה משמעותית, נפנה יישובים עד לטווח הארבע קילומטר - ולא נמתין לסוף המערכה. קדושת החיים מעל הכל".

ובינתיים, הפעילות בבריכות השחייה ביישובים נמצאת תחת מגבלות. התחבורה ציבורית באשכול פועלת כרגיל. המועצה הפיצה הנחיות התגוננות בשפה התאילנדית והיא עומדת בקשר שוטף עם השגרירות התאילנדית בישראל. ההנחיה בשפה התאילנדית

בהנחיית פיקוד העורף הופסקה הבוקר תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות.

במקביל, מצה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב נקבעו ההנחיות הבאות לעורף:

עבודות חקלאיות לא מאושרות, אין לימודים, חוף זיקים סגור לציבור, כל התכנסות במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. לא תתאפשר התכנסות בשטחים פתוחים, שירותים לאזרח יפעלו במתכונת מצומצמת, חל איסור לאזרחים להגיע למרחב המכשול, רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

במשטרה שבים ומזכירים הבוקר לציבור: לא להתקרב לזירות נפילה, לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.

בצד הערבי מדווחים על שלושה הרוגים מתוכם אשה בהריון ובתה כבת שנה וחצי ומחבל חמאס בן 30 שחוסל ברכבו בתקיפה ישירה של צה"ל לאחר שיגור רקטות. בנוסף דיווחו הפלסטינים על לפחות 20 פצועים במצבים שונים.

שליח האו"ם למזה"ת עושה הכל כדי לסיים את הסבב הנוכחי ולהביא לרגיעה. מצרים בתמונה גם היא אך לא באופן אינטנסיבי. החשש הוא שהטווח יגדל או שאחד מהצדדים יעשה טעות ושני הצדדים יוכלו למצוא את עצמם במקום שהם לא רצו להיות בו.

חבלנים ושוטרים בזירת הנפילה במפעל באזור התעשייה שער הנגב (צילום: דוברות המשטרה)

 

 זירת הנפילה (צילום: דוברות המשטרה)

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד