י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תופעת הפייק ניוז:

דובר משרד החוץ ל-BBC: "תשנו הכותרת מיד"

חוצפה: ה-BBC הבריטי בכותרת חצופה על מטח הטילים הכבד בעזה: "אשה בהריון נהרגה‏" • הערוץ התעלם בצורה בוטה מהמצב בדרום והביא בכותרות רק את תקיפות צה"ל • דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, דרש מהערוץ לתקן לאלתר והם שינו את הכותרת

דובר משרד החוץ ל-BBC: "תשנו הכותרת מיד"

בזמן שעשרות טילים נורים על ישראל, פוגעים באנשים וברכוש ומכניסים לתבהלה את תושבי הדרום, נראה כי בתאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, בוחרים לקחת צד ומחליטים להתייחס אך ורק לפגיעות בצד העזתי, ללא כל אזכור לטילים הנורים על ישראל.

בכתבה שפרסם הערוץ לעשרות מיליוני קוראיו, הוא נתן את הכותרת המעוותת - "אשה בהריון נהרגה‏" (בצד העזתי י.פ) ככותרת ראשית, כאשר ההסלמה מצד ארגוני הטרור הרצחניים והירי הבלתי פוסק על העוטף זוכים להתעלמות מוחלטת, הן בכותרת הראשית והן בכותרת המשנה. רק באותיות קטנות בפנים הכתבה טורח הערוץ לספר לקוראים כי חמאס יורה רקטות על תושבי הדרום.

ההתייחסות החד צדדית יוצרת תמונה מעוותת בקרב קוראי וצופי הערוץ, כביכול אנשי החמאס כלל לא מנסים לפגוע באכזריות באזרחים חפים מפשע.

ובינתיים בצד הישראלי לא שוקטים על השמרים, דובר משרד החוץ הישראלי - עמנואל נחשון, הגיב לדברים בחריפות: "הכותרת ב-BBC על הדיווח שצה"ל תוקף בעזה, שקרית ומוטעית בכוונה". נחשון תקף את הערוץ הבריטי, שבאופן קבוע מפרסם כותרות מגמתיות נגד ישראל, וכינה אותן "כותרת שקרית".

המתקפה נשאה פרי. נחשון

בעקבות הביקורת הנוקבת של דובר משרד החוץ, שזכתה לתמיכה נרחבת, ב-BBC שינו את הכותרת השקרית בדיעבד. הכותרת החדשה: "לאחר תקיפה אווירית נהרגה אשה עם ילד, בתגובה לירי רקטות על ישראל".

יצוין כי בשלב הזה הכותרת תוקנה רק באתר של ה-BBC. אולם בחשבון הטוויטר שלהם, לו עשרות מיליוני עוקבים, נשארה הכותרת השקרית. דובר משרד החוץ לא מוותר והוא העביר להם דרישה דחופה לתקן את הטעות לאלתר גם בטוויטר.

 

 

כתב תאגיד השידור הציבורי הישראלי - 'כאן', עמיחי שטיין, דיווח כי ‏"ארגון הקהילות היהודיות בבריטניה הגיש מחאה רשמית ל-BBC, דובר משרד החוץ הוציא הודעה שבה נאמר כי הכותרת מטעה בכוונה וכי במשרד דורשים מה-BBC לשנות את הכותרת".

בנוסף, גל של תגובות זועמות ברשתות החברתיות. חלק מהגולשים דורשים ממשרד החוץ להחרים לבריטים את הרישיון לשדר חדשות מישראל. הטענה מתייחסת גם לגופי תקשורת זרים אחרים, המדווחים גם הם כותרות שקריות ומגמתיות, כאשר מי שקורא אותן מקבל את הרושם שישראל טובחת בפלסטינים 'תמימים'.

גם באנגליה, היו שלא חשו בנוח עם הכותרות המעוותות. העיתונאית הבריטית קייטי הופקינס, תקפה את ה-BBC וכתבה בציניות בחשבון הטוויטר שלה: "בואו אעזור לכם, חמאס ירה 150 רקטות מתוך אוכלוסיה אזרחית לעבר ישראל".

 

 

BBC עזה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד