י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נדון בצעדים ארגוניים"

שביתת האחיות פסקה, רופא הותקף בביה"ח

עוד תקיפה נגד רופאים בבית חולים: מטופל ואביו תקפו באלימות רופא בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. ההסתדרות הרפואית מזהירה כי הם שוקלים צעדים ארגוניים בתגובה

שביתת האחיות פסקה, רופא הותקף בביה"ח
pixabay

תקיפה חמורה אירעה הלילה (ה') בבית החולים 'הדסה-הר הצופים' שבירושלים, כשמטופל בן 20 התנפל על הרופא אשר טיפל בו בחדר המיון. אל התוקף הצטרף אביו ויחד הם פעלו נגד הרופא ובין היתר חנקו אותו. אל המיון הוזעק צוות הביטחון של בית החולים, שבלמו את השניים מלהמשיך במתקפה.

כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את האב ובנו. במהלך החקירה הבינו השוטרים כי הבן נזקק לטיפול רפואי לאחר שהשתתף בקטטה נפרדת מחוץ לבית החולים.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת ביה״ח, מסרה בתגובה למקרה הקשה: ״הבוקר הוגשה תלונה במשטרה, ואנו סומכים על טיפולה המקצועי והמעמיק בתוקפים. יודגש כי בית החולים 'הדסה' מגנה כל פעולה תוקפנית ואלימה כלפי מי מהצוותים ויעמוד לצדם תמיד. עם זאת, צוותינו הפועלים יום וליל למען הציבור ימשיכו להעניק טיפול רפואי מצויין לכל באי בית החולים ויבצעו את שליחותם במסירות כתמיד״.

פרופ ציון חגי, יו״ר 'ההסתדרות הרפואית' מסר גם הוא בתגובה כי: "'ההסתדרות הרפואית' מזועזעת ממקרה תקיפה אלים נוסף, שהתרחש הבוקר נגד רופא בבית החולים 'הדסה'. 'ההסתדרות הרפואית' תקיים היום דיון על מנת לדון בצעדים ארגוניים בתגובה לאלימות הגואה במערכת הבריאות".

מקרה התקיפה האחרון מגיע על רקע שביתת האחיות, שהסתיימה לפני יומיים. האחיות שבתו במחאה על הסכנה שבעבודה עם חולים ובמחאה על כך שהן אינן בטוחות בעבודתן. השביתה הסתיימה לאחר שהובטח להן שתתוגבר האבטחה של הצוותים הרפואיים.

רופאים שביתה אלימות הדסה הר הצופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד