י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בלעדי ל'בחדרי' > צפו

דרעי נגד 'דגל התורה': אוהו כמה מאבקים יהיו

יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, ירה את יריית הפתיחה באחד המאבקים המרים הצפויים להתגלע בין סיעתו ל'דגל' - תיק החינוך בעיריית ירושלים

דרעי נגד 'דגל התורה': אוהו כמה מאבקים יהיו
אריה דרעי בפתיחת שנת הלימודים צילום: שלומי כהן

בלעדי: יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, פותח היום (ראשון) באופן רשמי את המאבק הבא מולה הסיעה-האחות 'דגל התורה', שצפוי להתפרץ במלוא עוזו עם הרכבת הקואליציה העירונית בירושלים, סביב החזקת תיק החינוך החרדי שעבר בקדנציה הנוכחית מ'דגל' לש"ס.

בטקס פתיחת שנת הלימודים בקריית חינוך מוסדות 'כאייל תערוג, שם לומדים מאות ילדי תלמוד התורה ובית הספר לבנות 'כאייל תערוג', שע"י רשת החינוך 'בני יוסף' ובנשיאות הרב אייל עמרמי, בשכונת הר חומה בירושלים.

"אני רוצה להודות לצביקה כהן שברוך השם אחראי על תיק החינוך, או-הו כמה מאבקים יהיו לנו על תיק החינוך... עיני כל העולם נשואות על זה והשם יעזור", אמר דרעי ובכך ירה את יריית הפתיחה בדרמה שצפויה לחזור לכותרות עם הרכבת הקואליציה העירונית.

לדברי דרעי: "תחשבו מה היה קורה חלילה וחס אם לכל הציבור הזה (הספרדי) לא היה כוח פוליטי. אני אומר את זה באמת ולא בשביל פוליטיקה. עוד שבועיים מתחיל שנת הלימודים, מי היה דואג כל הבנות שהיו נשארות בחוץ?! מי היה דואג לתת הקצאת קרקע?".

דרעי גם שיבח את יו"ר וועדת החינוך בכנסת, חה"כ יעקב מרגי, באומרו: "יעקב מרגי מחזיק בוועדה שאין לה תקציב, ואין לה סמכויות מעשיות כמעט. אבל הוא, ברוך ה', ברוב כישרונו והאחריות שלקח את העניין הזה, ניהל מאבקים קשים מאוד מול משרד החינוך, עד שהבינו שיש להם עסק עם ואי אפשר לצחוק ואי אפשר לרמות".

נציין כי תיק החינוך הירושלמי, שהיה בידי 'דגל התורה' לאורך השנים האחרונות העבור בקדנציה האחרונה לידי ש"ס, בתקופה שבה ב'דגל' נמנעו מלחתום עם ברקת על הסכם קואליציוני. במהלך הקדנציה החולפת יצר התיק מספר קרבות בין הסיעות החרדיות, דבר שהביא את בכירי 'דגל' בירושלים לרמוז כי בקואליציה הבאה ידרשו את התיק חזרה לידם.

 

 

אריה דרעי חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד