י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אשריכם גיבורי החיל

לפני ואחרי האקטואליה - שִׁבְתִּי בְּבֵית ה'

עם תחילת 'זמן אלול', בו שבים תלמידי הישיבות והכוללים לתלמודם, לעוד שנה של עמל התורה ויגיעתה, זהו הזמן להיזכר בתמציתו של ה-DNA היהודי: שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי

לפני ואחרי האקטואליה - שִׁבְתִּי בְּבֵית ה'
בחורי ישיבה שוקדים על תלמודם במודיעין עילית צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יהודי העולם החלו לומר היום את מזמור כ"ז בתהילים – "לְדָוִד ה' אוֹרִי וְיִשְׁעִי". כך, פעמיים ביום, בתפילת שחרית וגם במנחה או בערבית, איש איש ומנהגו, מראשית חודש אלול ועד אחרי החגים.

לא בכדי, היום החלו רבבות תלמידי הישיבות והכוללים את 'זמן אלול' בהיכלי בתי המדרש, כשהם הופכים למציאות חיה את הפסוק ששרטט דוד המלך באותו מזמור - "אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי".

הפסוק הזה הוא המצפן שלנו.

השאיפה, הכמיהה והרצון היהודי מתרכזים במשאלה אחת ויחידה: שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי. נערים וזקנים, גאונים, מרביצי תורה ובעלי בתים – חולקים DNA אחד: לשבת בבית ה', בבית המדרש. זה הסיפור היהודי במשפט אחד.

• • 

בימים אלו כאשר סערות 'אקטואליות' מבית ומחוץ - רוגשות על כולנו, ולפעמים נדמה כי זה העיסוק המרכזי שלנו, בימים שהפוליטיקה הפנים-חרדית עולה שוב ושוב ופורצת את מפלס המים – בחורי הישיבות ואברכי הכוללים מחזירים אותנו לפרופורציה האמיתית של החיים בעולם הזמני: מלבד התורה הקדושה והקרבה לה' – אין לנו כלום בעולמינו.

בחור הישיבה הביישן, שזה עתה עלה לשיעור א' – הוא זה שנושא על גבו את העולם כולו. מפאריז ועד ניו יורק, מישראל ועד סין. העולם עומד ומתקיים בזכותו של אותו אברך כולל, שהחל היום את 'זמן אלול' ואין לו בעולמו מלבד הרשב"א והתוספות, המאירי וה'קצות'.

גם ב'בחדרי חרדים', האתר החרדי הגדול בעולם, אנחנו חווים במשך כל ימות השנה ובפרט ביום גדול זה – את הנאמר בסליחות: "אין שיור רק התורה הזאת". זה ה-DNA שלנו. לפני הכל ואחרי הכל – עולם התורה והישיבות.

כעת, אנחנו עומדים נרגשים ומוקירים בהכנעה את רבבות עמלי התורה, מכל החוגים והעדות, שחזרו אחרי ימי 'בין הזמנים' עם כוחות מחודשים לבית המדרש. אשריכם, גיבורי החיל. חילכם לאורייתא!

בחורי ישיבה אברכי כולל זמן אלול אחת שאלתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד