י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון:

הוועדה בחרה: גיסו של הרב לאו מונה לראב"ד

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': וועדה מיוחדת מינתה את גיסו של הגר"ד לאו לראב"ד בירושלים • כל הפרטים 

הוועדה בחרה: גיסו של הרב לאו מונה לראב"ד
בית הדין הרבני בירושלים צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: הרב מרדכי רלב"ג מונה היום (ראשון) לראש בתי הדין בירושלים במקומו של הרב אליהו אברג'ל. הרב הראשי, הגר"ד לאו, חתם בשעה זו על המינוי, לאחר שוועדה מיוחדת שהוקמה בזמן כהונת הראשל"צ הגר"י יוסף בתפקיד נשיא בתי הדין בחרה את הרב רלב"ג לתפקיד, משום ניגוד אינטרסים של נשיא בתי הדין המכהן.

הרב מרדכי רלב"ג נבחר לתפקיד לאחר שבחודש החולף פרש הרב אליהו אברג'ל מתפקידו כראב"ד בית הדין בירושלים לאחר 31 שנים ששימש כדיין. בין היתר שימש כדיין בבית הדין הרבני באשקלון, כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע במשך 21 שנים וכעשור כדיין בבית הדין בירושלים - כאשר בשיאו עמד בראש בית הדין.

כאמור, היום אישרה וועדה מיוחדת שהוקמה ע"י משרד המשפטים את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג לתפקיד ראש בית הדין בירושלים לשנים הבאות, וזאת באמצעות וועדה מיוחדת שהוקמה בזמן כהונתו של הראשל"צ הגר"י יוסף כנשיא בתי הדין בעת שגיסו של הראשל"צ הרב מרדכי טולדנו ביקש להתמנות לתפקיד. 

מדובר בוועדה מיוחדת שהוקמה לאחר שעל נשיא בית הדין דאז, הגר"י יוסף נאסר להתעסק במינוי ראש בתי הדין משום שגיסו היה בין המועמדים, לצורך כך הוקמה וועדה בה היו חברים דיין בי הדין הגדול הרב מיכאל עמוס, ראב"ד בפתח תקווה הרב בנימין אטיאס וראב"ד בתל אביב הרב זבדיה הכהן, זאת בנוסף לליווי צמוד נציג משרד המשפטים שליווה את כל הליך הבחירות.

מול הרב רלב"ג יתמודדו הרב אוריאל לביא והרב מרדכי טולדנו שבעבר נפסל ע"י הוועדה המיוחדת לכהן בתפקיד, נציין כי נשיא בתי הדין והרב הראשי הרב דוד לאו לא יכל להתעסק במינוי מאחד וקיים בו ניגוד אינטרסים מאחד והראב"ד הנבחר הוא גיסו.

בתוך כך, שיגר היום נשיא בתי הדין הנכנס, הגר"ד לאו, מכתב לכל דייני בתי הדין הרבניים לרגל כניסתו לתפקיד. "בחמש השנים שחלפו מאז כניסתי לכהן כרב הראשי לישראל ביושבי על מדין" נאמר במכתב, "נתוודעתי לגודל התפקיד ולאחריות הכבדה של מי שנושא בה. זכיתי להכיר חלק גדול מכם ולראות את ההשקעה העצומה שלכם ואת העומס שמוטל על כתפיכם. הנני תקווה כי אכן בשנים הבאות נזכה לשיתוף פעולה מלא וביחד נאהיב שם שמים בפעלנו", כך הרב לאו.

הרב לאו הוסיף: "ישנם אף כאלה שקבעו לעצמם כיעד לשנות את פני המדינה ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה, ונושאי דת ישראל ככלל ובתי הדין בפרט הם מטרתם. אנו נושאים באחריות על שמירת מסורת ישראל ועל ספר היוחסין שלו. לא ניתן לפגוע במערכת זו".

הרב דוד לאו הראשון לציון הרב יצחק יוסף נשיא בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד