י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכה להורים

רגע לפני תחילת השנה: עליה דרמטית במחירי המעונות

מחירי המסגרות המפוקחות לפעוטות צפויים לקפוץ בכ-1000 שקלים לשנה לכל ילד החל מהחודש הבא, כך החליטה ועדת המחירים של משרדי האוצר והעבודה

רגע לפני תחילת השנה: עליה דרמטית במחירי המעונות
אילוסטרציה צילום: pixabay

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים במעונות ובמשפחתונים החילונים ולאחר ששנת הלימודים כבר החלה במעונות החרדים, מדווחים הבוקר בגלי צה"ל כי למעלה מ-125 אלף הורים לילדים יאלצו לשלם עוד כ-1000 שקלים מדי שנה כשכר חינוך למסגרות המפוקחות.

לאחר גל ההתייקרויות במשק, גם במעונות עולה המחיר ולאחר שוועדת המחירים של משרד האוצר והעבודה סיכמה להעלות את התעריף החודשי בכ-80-100 שקלים לחודש.

בהחלטה ציינו את הגורמים להתייקרות, ביניהם ההסכם להעלאת שכר המטפלות ועליה במדד המחירים לצרכן.

במשפחתונים המחירים יעלו גם כן וכל הורה יאלץ לשלם כ-70 שקלים יותר עבור שהות של ילדו במשפחתון. הסיבה לעליית המחירים במשפחתונים היא העלייה בשכר המינימום, אך הנטל הכלכלי מאותה עליה נופל בסופו של דבר על כתפי ההורים.

תפקידם של המשפחתונים והמעונות הוא לאפשר לאמהות לצאת ולעבוד והמחיר הגבוה עד מאוד מרתיע לא מעט אמהות מלעשות זאת שכן רוב משכורתם משולמת למסגרת בה שוהה הילד מדי יום.

העליה במחירי המשפחתונים והמעונות לא תלויה באישורו של השר כחלון ועל כן לא מעורבים בה שיקולים פוליטיים שעלולים למנוע אותה, בניגוד לעליה במחיר מוצרי החלב המפוקחים שעומדת על הפרק, אך עליה מסרב השר כחלון לחתום.

מעונות משפחתונים התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד