י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גיוס או בחירות

לאחר האולטימטום שהציב נתניהו: ח"כ גפני נועד עם ראש הישיבה

נראה שלפחות בסיעה הליטאית נלחצו מהאופציה של הליכה לבחירות ופחות מ-24 שעות לאחר האולטימטום שהציב ראש הממשלה, נכנס הבוקר יו"ר 'דגל התורה' אל הבית ברח' ראב"ד בכדי לקבל עצה ותושיה כיצד לנהוג במצב אליו נקלעו החרדים ונתניהו סביב חוק הגיוס התקוע 

לאחר האולטימטום שהציב נתניהו: ח"כ גפני נועד עם ראש הישיבה

לאחר האולטימטום שהציב אתמול (ראשון) ראש הממשלה בפני הסיעות החרדיות, יו"ר וועדת הכספים נועד הבוקר (שני) עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בעניין חוק הגיוס, בפגישה העלה גפני את האופציות בפני ראש הישיבה, ובהן גם אפשרות לקדם את חוק הגיוס, חרף התנגדות אגודת ישראל שתצא מהקואליציה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בפגישה נכח גם הגאון רבי נתן זכובסקי מרבני תנועת 'דגל התורה'. במשך שעה ארוכה דנו הצדדים באופציות שמונחות על השולחן, בעקבות איומי נתניהו והתנגדות הסיעה החסידית אגודת ישראל.

הישיבה מגיעה בהמשך לישיבות שקיים חה"כ גפני לפני כחודשיים עם הגשת החוק, בהן התבקש על ידי גדולי ישראל לפעול בדעה אחידה עם 'אגודת ישראל' שקיבלו הוראה מחברי המועצת החסידית, להתנגד לחוק הגיוס ולפרוש מהממשלה באם החוק יעבור בשלוש קריאות. 

אלא שכעת הגיעו רגעי ההכרעה, כאשר ב'דגל התורה' וב'ש"ס' אומרים כי ניתן לתמוך בחוק המוצע עם תיקונים קלים ואילו בסיעת 'אגודת ישראל' דורשים לתקן דברים נוספים בחוק, כתנאי להמשך השותפות הקואליציונית, זאת בזמן ששר הביטחון אביגדור ליברמן מתעקש שלא לערוך שינויים מהותיים בחוק. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לפני כשלושה שבועות תמלילים של חה"כ גפני, מדברים שאמר בישיבת הנהלת 'דגל התורה' הסגורה, במהלכה התייחס בין היתר גם לחוק הגיוס, כשאמר כי "לא זזנו דבר או חצי דבר בלי לשאול את גדולי התורה", גפני סיפר עוד, "הייתי אצל כל חברי מועצת גדולי התורה וכולם פה אחד סברו כי יש ללכת בגלל הבג"ץ ולהעביר את חוק הגיוס בצורה מסודרת. רק הם הורו ללכת בשיתוף פעולה עם אגודת ישראל כדי שלא יישמע שתי קולות".

"לצערינו", אמר גפני, "אגודת ישראל הלכו בשני מישורים - ראשית היא אמרה שאם אין חוק הם פורשים מהקואליציה ואח"כ הם שינו את דעתם ואמרו שאם יש חוק הם פורשים מהקואליציה". מדברי גפני שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עלה, כי המחשבה להעביר את החוק חרף התנגדות אגודת ישראל, עלתה כאופציה אך "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל' בגלל שהמצב הפוליטי של 62 חברים בקואליציה, שלא מאפשר לנתניהו לתמרן בכזה מצב בגלל שיש לו בעיות מבית".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד