י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כבר לא אדומה

חילוני חיפה תוקפים: 'נחלת' מחרדת השכונה

תושבי נווה שאנן שבחיפה זועמים על מה שלדבריהם מהווה התחרדות של השכונה על ידי ישיבת העילית הליטאית 'נחלת הלווים' השוכנת במקום, ומאשימים את העירייה בנתינת אישורים לא תקינים

חזית ישיבת נחלת הלווים בחיפה. צילום: שוקי לרר
חזית ישיבת נחלת הלווים בחיפה. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

תושבים בשכונת 'נווה שאנן' בחיפה זועמים וטוענים: "השכונה מתחרדת". מדובר בשכונה שבה שוכנת ישיבת 'נחלת הלווים' בעיר, הנחשבת לאחת מישיבות העילית של המגזר הליטאי.

על פי הפרסום בסוף השבוע ב'ידיעות חיפה', ברחובות הסמוכים לישיבה החלו לפעול מעונות לא רשמיים, אליהם מגיעים עשרות מתלמידי הישיבה.

כך לדוגמא מציינים בעיתון כי ברחוב בן ארצי בשיכון השחר ישנו מתחם מגורים קטן, מעברה השני של הישיבה, שם הוסבו שתי דירות גדולות למגורי תלמידי ישיבה. הסבת הדירות נמצאת בעיצומה, ובסיומן יוכלו לגור בהם כ-100 תלמידים.

תושבים בשכונה מציינים בפני כתב העיתון כי תוך הסתרת המידע מהם, ניתן בחודש יוני האחרון טופס 4 לשני בתים שהפכו לפנימיות. לדבריהם, הטופס ניתן בניגוד לשימושי קרקע ייעודיים, וכך גם התכניות שהוגשו עבורם, כאשר השכנים למעשה אינם יכולים להגיש התנגדויות למהלך. עוד נטען כי חומר חשוב נעלם מתיקי הבנייה באתר מהנדס העיר.

(היכל ישיבת נחלת הלווים בחיפה. צילום: שוקי לרר)

לטענת התושבים, העירייה אפשרה לישיבת 'נחלת הלויים' לאכלס בשיכון שחר הזעיר, בו מתגוררים פחות מ-50 נפשות ב-14 בתים, שני מבנים בעלי שתי קומות, בהם יגורו לכאורה כ-120 תלמידי ישיבה לפחות, בתנאי צפיפות ובניגוד לתב"ע. שני המבנים נרכשו על ידי תומכי הישיבה.

גם פרופ' יוסי בן ארצי, רקטור אוניברסיטה לשעבר ויו"ר ועד המנהלים של 'החברה להגנת הטבע', טוען כי ניכר שהעירייה לא הפעילה את שיקול דעתה בשלבי אישור מתן טופס האכלוס, וכי תכנית הבניין אושרה שלא בהליך תקין. "מישהו פה העלים עין". הוא אומר.

'בחדרי חרדים' פנה לעיריית חיפה בבקשת תגובה, אולם זו טרם נתקבלה נכון לשעה זו - ותתפרסם על ידינו כאשר תתקבל - מיד ובמלואה.

התחרדות חיפה נחלת הלווים ידיעות נווה שאנן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד