י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביקור בזק

הנסיעה החשאית של נתניהו למצרים שהוסתרה מחברי הקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו נסע בחשאי למצרים לפני כחודשיים כדי להיוועד עם נשיא מצרים א- סיסי, כך חושף הערב העיתונאי ברק רביד בערוץ 10 • השניים דנו על העוני וקריסת התשתיות ברצועת עזה, החזרת גופות הישראלים המצויות בידי 'חמאס' וכן על תכנית השלום האמריקנית

הנסיעה החשאית של נתניהו למצרים שהוסתרה מחברי הקבינט
נתניהו עם הנשיא המצרי צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל-סיסי, לפני כחודשיים כדי לדון בהסדר עם ארגון הטרור 'חמאס' בעזה.

על פי דיווחו של העיתונאי ברק רביד, נתניהו טס בחשאי למצרים ב-22 במאי, יחד עם מספר מצומצם של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם מספר שעות וחזר לישראל מאוחר יותר באותו לילה. הנסיעה נותרה חשאית, ורוב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כלל לא ידעו על כך.

לפי הידוע, נתניהו וא-סיסי דנו בעיקר בניסיון המצרי לקדם הסדר מדיני ברצועת עזה, שיכלול חזרה של שלטון הרשות הפלסטינית לרצועת עזה, כולל הפסקת אש, הקלה משמעותית על המצור הישראלי והמצרי על עזה, וכן שיקום התשתיות הקורסות בעזה.

כמו כן, נתניהו וא-סיסי דנו גם במציאת פתרון לסוגיית גופות החיילים הישראלים והאזרחים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס בעזה. עוד דווח כי הפגישה יוצאת הדופן עסקה גם בתכנית השלום האמריקנית, שהבית הלבן מעוניין להציג אותה מזה זמן רב.

במהלך הפגישה הבהיר סיסי לנתניהו כי יש להגיע לפתרון המצב ברצועת עזה באמצעות החזרת הרשות הפלסטינית לשליטה ברצועת עזה, והסרת האחריות על ניהול רצועת עזה מ'חמאס' - גם אם זה יקרה בהדרגה וללא פירוק הנשק מארגון הטרור בעזה כתנאי מוקדם.

המסר של נשיא מצרים היה - שישראל, מדינות ערב והקהילה הבינלאומית צריכות ללחוץ על יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן י.פ), שייקח על עצמו את האחריות לניהול עזה, למרות חוסר נכונותו לעשות זאת.

מצרים בנימין נתניהו אסיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד