י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סקר 'החדשות':

מפתיע: המועמד החרדי מוביל בסיבוב הראשון

סקר 'החדשות': המועמד החרדי יוסי דייטש מוביל בסיבוב ראשון בירושלים • הדרמה האמתית - בסיבוב השני • וכיצד ייראו התוצאות בתל-אביב? כל הפרטים

 מפתיע: המועמד החרדי מוביל בסיבוב הראשון
יוסי דייטש ואלקין מתחבקים צילום: יח"צ

עשרה שבועות לבחירות המקומיות, סקר של חברת 'החדשות' בדק את סיכויי המועמדים המובילים בערים הגדולות - ירושלים ותל אביב.

התוצאות מפתיעות למדי: בירושלים מוביל דווקא המועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש, על פני יתר המועמדים: זאב אלקין, עופר ברקוביץ' ומשה ליאון, ואילו בתל-אביב המועמדים נגד ראש העיר הוותיק, רון חולדאי, לא מהווים כל איום עבורו.

על פי הסקר שפורסם הערב (שני), יוסי דייטש מוביל במירוץ לראשות העיר עם 23 אחוזי תמיכה. אחריו המועמד החילוני עופר ברקוביץ' עם 22%, השר זאב אלקין עם 21%, משה ליאון עם 11% בלבד ורחל עזריה עם 6% בלבד ואפס סיכויים.

אלא, שהדרמה האמיתית היא במקרה של סיבוב שני - אז המועמד החרדי מתקשה לקבל שיעורי תמיכה גבוהים. על פי הסקר, במקרה של סיבוב 'ראש בראש' - זאב אלקין מול יוסי דייטש - זוכה אלקין ב-42% ואילו דייטש זוכה ל-31% מהקולות בלבד.

במקרה של 'ראש בראש' - דייטש מול ברקוביץ' - זוכה ברקוביץ' החילוני ל-39% מהקולות ואילו דייטש החרדי עם 36%, הפרש זעום. במקרה של 'ראש בראש' חילוני - אלקין מול ברקוביץ' - מוביל אחקין ברוב של 41% לעומת ברקוביץ' שנותר עם 31% מהקולות.

יצוין כי הסקר צפוי לעלות על שולחנם של ראשי הסיעות החרדיות שעדיין מתלבטים האם להביע תמיכה במועמד החרדי יוסי דייטש. ניתן לומר שהערב דייטש יכול לחייך ולהציג נתונים המעידים על יכולת רצינית לכבוש את ראשות העיר כבר בסיבוב הראשון, בזכות הפיצול החילוני.

ובחזרה לתל אביב: רון חולדאי, מי שהיה ראש העיר בעשרים שנה האחרונות, שומר על כוחו ומוביל על פני כל מועמד אחר שמתמודד מולו. וכך זוכה חולדאי ללא פחות מ-45 אחוזי תמיכה. אחריו מפגרים יתר המועמדים בהפרש גדול: סתיו שפיר, שבינתיים שוקלת להתמודד לראשות העיר - זוכה ל- 14% תמיכה בלבד, אסף זמיר - המכהן כסגן ראש העיר זוכה ל- 10% בלבד, והמועמד החרדי נתן אלנתן מפתיע וזוכה ב- 7% אחוזי תמיכה. 

 

סקר ירושלים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד