י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

מחשש לבחירות > מנהלי המוסדות בפניה דחופה לראשי המפלגות

מנהלי מוסדות המוכש"ר פנו בטרוניה לראשי המפלגות החרדיות, דרעי ליצמן וגפני, על כך שההסכם הקואליציה בעניין תקנות פירון עדיין לא יושם. במכתב הם מציינים גם את העובדה כי הבחירות נראות באופק, "גם שרידותה של הקואליציה מוטלת בספק, ואין אנו יודעים מה ילד יום"

מחשש לבחירות > מנהלי המוסדות בפניה דחופה לראשי המפלגות

מחשש לפיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות, ובעת פתיחת שנת הלימודים, מנהלי מוסדות המוכש"ר פנו בפנייה דחופה לראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, בדרישה לפעול בדחיפות לביטול תקנות שר החינוך לשעבר שי פירון וליישם את ההסכם הקואליציוני.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר מנהל מוסדות המוכש"ר דוד שרפר, בו הוא מבקש מראשי הסיעות החרדיות, בבקשה דחופה לפעול ליישם את סעיף 75 להסכם הקואליציוני, הקובע כי תקצוב מסודות המוכש"ר יזכו לתקצוב המלא כפי שהיה קודם כניסתו של פירון למשרד החינוך, כאשר לדברי שרפר, "אלפי תלמידים נשארו מאחור ומרגישים את פגיעתו של השר פירון מידי יום".

"בהסכם הקואליציוני של שני המפלגות הושגה הסכמה מי בנוסח יותר מפורש ומי בנוסח יותר כללי, לביטול התקנות שתיקן פירון והחזרתם לנוסח שהיה במשך השנים לפניו ושתוקנו יחד עם חוק נהרי בשנת 2008" כותב שרפר שמציין כי, "למעשה שלושתכם (ראשי הסיעות) פניתם בלא מעט הזדמנויות לשר החינוך הנוכחי ח"כ נפתלי בנט על מנת שיעמוד בסיכום זה, לצערי בפועל עד היום, הסיכום לא בוצע ותלמידי המוכש"ר נשארו הרחק מאחור".

שרפר מבקש עוד, "בשם אלפי התלמידים, המורים וההורים של תלמידי המוכש"ר החרדיים, עימדו על תיקון התקנות והחזרתם לנוסח הקודם. גם שרידותה של הקואליציה מוטלת בספק, ואין אנו יודעים מה ילד יום", תוך שהוא מתייחס למצב הקואליציוני סביב משבר חוק הגיוס המתחדש, כאשר לדבריו, "אין צורך להמתין למושב החורף מאחר ותקנות אלו בסמכותו של שר החינוך לאחר היוועצות פורמלית ב"וועד החינוך".

לסיום המכתב, מציין יו"ר פורום מוסדות המוכש"ר כי, "שאיפתנו היא כי לאחר הבחירות הבאות נתבע שוויון וסיוע לילדי המוכש"ר החרדיים כמו לכל ילד בישראל. את התקנות המסייעות לנו אך במעט כבר הובטח להחזיר והתחייבות צריך לקיים".

כזכור, לאורך השנים האחרונות עסקו לא אחת, חברי הכנסת החרדים ובראשם יו"ר וועדת הכספים משה גפני ויו"ר וועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי, במצוקת תלמידי מוסדות המוכש"ר, שבשיאם אף ניהל גפני משברים פוליטיים, למשל, ביטל דיונים בוועדת הכספים בכדי להפעיל לחץ על משרדי הממשלה, אך במציאות ההסכם הקואליציוני לא יושם והמשברים שיצר גפני לא נשאו פרי, ובינתיים תקנות השר לשעבר פירון עדיין בעינן עומדות. 

הבוקר (שלישי) צפויה להתכנס וועדת החינוך של הכנסת, לדיון בהיערכות לשנת הלימודים במוסדות החרדים, בו צפויים להשתתף שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב, כאשר במהלך הדיון צפויים מנהלי מוסדות המוכש"ר להביע את הכאב העצום בהתנהלות משרד החינוך בכל עניין תקצוב המוסדות הללו.

חינוך מוכש"ר ראשי הסיעות הסכם קואליציוני משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד