י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשבר למשבר?

השר דורש מראה"מ דיון מחודש בכותל הרפורמי

המערכת הפוליטית רק החלה להירגע מהאולטימטום אותו הציב ראש הממשלה לסיעות החרדיות בנושא חוק הגיוס, וכבר מציף שר בכיר בש"ס נושא נפיץ נוסף לראש סדר היום. במכתב, שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי', הוא תוקף את התנהלות נתניהו סביב הכותל הרפורמי ודורש דיון מחודש

 השר דורש מראה"מ דיון מחודש בכותל הרפורמי
האבן שנפלה צילום: החברה לפיתוח הרובע היהודי

פרסום ראשון: לאחר שלא השתתף בהצבעה הגורלית שאישרה את שיפוץ הכותל הרפורמי בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים, שיגר היום (שלישי) השר לשירותי דת, דוד אזולאי, מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לדון מחדש בבקשה ולהתייעץ קודם לכן עם הרבנים הראשיים.

המכתב, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', מגיע כאמור בעקבות כינוס הוועדה המיוחדת המאשרת שיפוצי מבני דת עתיקים, בה חבר בין היתר שר הדתות אזולאי. למרות חברותו, לא הוזמן לדבריו השר להשתתף בהצבעה, שהחליטה לאשר את השיפוץ של רחבת עזרת ישראל (הכותל הרפורמי). זאת, בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים, שאף ביקשו ממזכיר הממשלה להשמיע את עמדת הרבנים קודם ההצבעה.

במכתב ששיגר היום אזולאי, והגיע לידי 'בחדרי', כותב השר: "קבלת החלטה זו התקבלה בלא ידיעתי כלל. אף לא פנו אליי בנושא זה. חרף הגשת בקשתי להתפטר מוועדה זו, היא טרם נתקבלה, משכך פנייתי אליך".

לכן הוא מבקש "כי לאור חשיבותו של מקום קדוש זה, ובטרם החלטה, על חברי הוועדה לשמוע את הרבנים הראשיים לישראל שהם המומחים לענין ועל כן אבקש כי אשר על כן אני מבקש לערור על ההחלטה שהתקבלה ולדון בה מחדש".

בנוסף מתייחס השר למקרה ההיסטורי בה נותק אחד מאבני הכותל שנפל לאחרונה ברחבה הרפורמית ובנס לא פגעה באדם וכתב לראש הממשלה כי: "בעקבות האירוע היסטורי זה של נפילת אבן מאבני הכותל מהווה הזדמנות למחשבה טרם ביצוע שינויים כלשהם באתר קדוש זה ואחריתו מי ישורנו", בהתייחסות לרחבת הכותל שהוקצתה לרפורמים.

כזכור, השרה מירי רגב, שעמדה עד לאחרונה בראש הוועדה, סירבה לדון בשיפוץ הכותל הרפורמי - מה שהוביל לפיטוריה על ידי ראש הממשלה. בעקבותיה התפטרה גם השרה איילת שקד, כשבמקומן נכנסו לתפקיד ראש הממשלה, שעומד בראש הוועדה והשר יובל שטייניץ המשמש כחבר. זאת, בנוסף לשר דוד אזולאי שביקש קודם כינוס הוועדה להתפטר מחברותו, אך כאמור בקשתו לא התקבלה עד לרגע זה.

בנוסף, קודם כינוס הוועדה נועדו הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו עם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, לדיון שבמהלכו ביקשו ממנו לשמוע ולהשמיע לפני ההצבעה את עמדת הרבנות הראשית, שממונה על רחבת הכותל על פי החוק. אלא שבשבוע חשף העיתונאי יקי אדמקר כי הוועדה התכנסה ללא ידיעתו של השר אזולאי ואישרה את ההצעה. כעת היא אמורה להגיע לוועדת התכנון המקומית בירושלים לאישורה הסופית.

 

 

 

 

דוד אזולאי מתווה הכותל ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד