י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המנהיג איתגר את חבריו עם תחרות איבוד משקל

מגפת ההשמנה שפוקדת את האיים הפסיפיים הניעה את ראש ממשלת אחד האיים להציע לחבריו את התחרות האולטימטיבית: הרזיה, שינוי איכות החיים והשפעה על חיי האזרחים

המנהיג איתגר את חבריו עם תחרות איבוד משקל
משקל, אילוסטרציה צילום: pixabay

המפסיד הגדול: ראש ממשלת טונגה אתגר את עמיתיו, שאר מנהיגי מדינות האיים באוקיינוס השקט לתחרות מוזרה ומעניינת במיוחד. התחרות, שנולדה על מנת להיאבק במגפת ההשמנה הפוקדת את האיים, תבדוק מי מבין המנהיגים יוכל להשיל הכי הרבה ממשקלו במשך שנה.

סוכנויות הידיעות ואתרי החדשות מעבר לים מדווחים כי ראש ממשלת טונגה, פוהיבה, אמר לעמיתו מסמואה כי הוא מתכנן להציע את הרעיון בפגישת מנהיגי האיים בחודש הבא. "אנחנו צריכים להתאחד לתחרות איבוד משקל במשך שנה שלמה, כדי שבפעם הבאה שנפגש, נוכל לבדוק מי איבד הכי הרבה משקל", הוא אמר.

בראיון לעיתון מקומי הוסיף ראש ממשלת טונגה ואמר כי מנהיגי האיים נפגשים ומדברים על הנושא, אך עדיין לא קרה השינוי המיוחל. את התקוות לשינוי הוא תולה בתחרות בין המנהיגים שלא תהיה תחרות לדיאטת כאסח אלא ניסיון להוות דוגמה לשינוי אורח החיים. "ברגע שהמנהיגים יאמצו את החשיבה הזו הם יוכלו לגרום לאזרחים שלהם לעשות את אותו הדבר", צוטט ראש הממשלה ב-ynet.

מדינות האיים הפסיפים נמצאות בראש רשימת המדינות הסובלות ממגיפת ההשמנה, כשבחלק מהמדינות יש עד ל-90 אחוזי השמנה מסוכנת בקרב האוכלוסייה. מגיפת ההשמנה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות כגון סכרת ומחלות לב ואף לגרום למוות.

הגורמים להשמנה במדינות הללו הם החלפת התזונה המסורתית העשירה במזון מיובא ומעובד שבריא הרבה פחות ומשמין כאמור.

השמנה תחרות הרזיה מנהיגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד